Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SupaBeast
qsecofr skrev:Hade jag kört omkring med min fru i bagaget hade hon garanterat gnällt :)
Samma här :-)-)

Ang. Knarrandet så kan man göra som jag gjorde. Plocka av inredningen på bakluckan och se om det slutar knarra. För mig räckte det med den tygklädda delen för att knarret skulle försvinna. På min var det som sagt troligtvis för att den stora center clipsen gått sönder. Den var även limmad sen tidigare, vilket tyder på att den gått sönder när tidigare ägare fått bromsljuset i bakrutan utbytt.

Det är inte så jätte avancerat ingrepp. Ändå som är svårt är att få den utan att ha sönder clipsen. De flesta går dock att köpa nya för ca20-30kr st.
Användarvisningsbild
av reo91
Löste mitt knarr/gnäll med att använda mitt silikonstift på gummiklackarna vid låsbygeln.
Men smart idé att sätta eltejp på låsbygeln, kanske sätta det på klackarna också så kanske man slipper problemet i framtiden?

Det silikonstiftet har hjälpt mig många gånger nu :)
av Sondell
apersson850 skrev:Volvo själva fixar med att sätta några varv tejp runt själva låsbygeln.
Ruskigt dåligt av Volvo att inte lyckas bygga bort detta missljud ännu, har ju varit ett standardfel sen 90-talet på kombibilarna..,

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]

V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]