Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Läckte på min också, värt den lilla kostnaden :)

Lite diverse saker är gjort i det senaste, bilder kommer! :)
*Fått en ny antenn, så nu har jag täckning! :D Den gamla var hälften så lång som den borde va, och var avklippt?!
*Fick en stereo från 2001, som åker i så småningom, måste löda om kablaget bara - "friskt kopplat, hälften brunnet" ser det ut som nu.
*Undre chassiestag, "ambulansstag", åker på i veckan om det går enligt planen!
*Fick mina nya dämpare idag, hoppas AD-bildelar gör sitt, och levererar fjädrarna i veckan!

Annars rullade den finfint hela helgen, ~100mil sammanlagt.
0.86l/m från Kalmar - Strömstad (R25 och sen E6 från Halmstad)
0.76l/m från Strömstad - Kalmar (E6 till Uddevalla, R47 och R31)
Det märks att 80-90-väg är det som passar bäst, aerodynamik - vad är det? :D
Idag lämnade jag bilen hos Liljas för vattenpump/kamremsbyte, borde bli klar imorgon eftermiddag :)

Lite diverse bilder på saker :)

BAY15D röd, T10 orange och BA15s orange. LED-blinkrelä
Bild

Två spollampor till innebelysning/bagagerumsbelysning. Fick med två T10 dioder, får se om de lyser nåt, kanske hamnar i skyltbelysning (vilket inte kommer se original ut, så ja, kanske inte :P )
Bild

Pioneer stereo, beställt CD-RB20 som ger den AUX också :)
Bild

Sachs Advantage dämpare :)
Bild

Nya dörrkontakter fram. Däremot verkar inte den ena gå hela vägen ut om man "öppnar dörren", de sista mm går väldigt trögt. Däremot sluter den kretsen en liten bit innan, så det funkar nog.
Bild

Har äntligen varit hemma och fått med mig verktygslådan!
Bild
Pissenkel å pissenkel :)
Remskivan lär ju sitta rätt duktigt, så det var väl egentligen största anledningen :P
Sen var ju inte priset nå å klaga på heller, ~2000 för allt, ink. servorem som byts i samma veva.
Hehe, jo jag är nog lat också! :wink:

Hämtat bilen från kamrem/pumpbyte, vart lite dyrare än det jag uppfattat, var väl för bra för å va sant
Remmen: 1300:-
Pump: 1900
Fick aldrig nån pappersoffert, så hade inte något att säga till om, men då vet jag till nästa gång!

Fick även hämtat fjädrar, fick åtminstone 10% på de!
Lite mått:
Tjocklek: 12.8mm
Höjd: 375mm
Bild

Kanske slänger i lite LED ikväll, vet inte, lite seg efter prislappen hos Volvo :|
Blev en till uppdatering :roll:

Bytte LED i yttersta bak/bromsljusen och backljus, ska se ikväll hur bra det blev! :)
Försökte mig på LED i blinkers, men mitt relä fick totalt spel när bältesvarnaren gick igång, så jag klipper den imorgon och testar igen - använder ändå alltid bälte, så det är inget problem för mig! :)

Bytte dörrkontakter fram, men (som jag misstänkte) så är den ena fel från början - sluter inte alltid om man "smyger" upp dörren.

Köpte ett antal bultar och muttrar på Biltema, imorgon blir det service av bakaxeln och montering av dimljus och ambulansstag! :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16

Kan ta bild sen när jag kommer hem. Känn[…]

Svarar på min egen fråga https://www.j[…]

230fk går snålt

Japp stämmer jag köpt för 3" l[…]

Ja, det löste sig med att byta bränsletr[…]