Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tvedberg1
hej, jag har fått problem med 740in. det började med att jag skulle kolla varför inte hastighetsmätaren inte fungerade, den var trasig när jag köpte den och jag hittade felet förra ägaren hade bytt till ett för nytt med 4pinn kontakt och bilen har 3pinn. så jag tänkte va bra då får jag skaffa ett nytt på tisdag. satte tillbaka allt kollat så allt sitter rätt osv...

men nu funkar inget i huset? bara blinkers pilarna blinkar på motsatt sida? och helljus lampan fungerar det är det ända? och nu vet jag inte va det kan va för det inte fungerar? vart sitter jorden till instrumethuset?
Användarvisningsbild
av Vix
Du har nog fått tag på ett kass instrumenthus till. Det är mer regel än undantag nuförtiden tyvärr.
Vet tyvärr inte vilken som är jorden men någon här vet säkert, och då kan man ju alltid kolla, Fast jag tror mer på själva huset, då jag haft en massa problem med dem och fått byta och bygga ihop massor för att få dem att funka ordentligt.
Kolla bara så att det är rätt fabrikat (VDO eller Yazaki). Har hört det kan bli lite konstigt om man sätter fel.
Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stoc[…]

Batterifråga?

Aha, enkel och smidig lösning.

Lätt åtkomligt, lossa luftslang och elk[…]

Handskfacksdelar S40

Hejsan. Jag är på jakt efter dom sm&ari[…]