Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Doffen
Hei.

Monterte ryggekamera når jeg fikk min MY13 XC70 i fjor.
Da synes jeg ryggekameraet fungerte bra.
Har syntes bildet har vært dårlig i hele vinter, men har tenkt at det har vært grunnet dårlige lysforhold

Men nå som våren står for tur så er jo lysforholdene bra, og dermed bør bildet også være bra, men da synes jeg bildet er ekstra dårlig.

Legger ved bilde.

Fint om dere som har ryggekamera kan sammenligne bildet, evt laste opp slik at jeg får se forksjellen.

http://1drv.ms/1h05S5T
Användarvisningsbild
av Doffen
Linsen er ren på utsiden.
Har hatt kameraet oppe å kontrollert innsiden, det er også bra, mistenker kameraet for å være defekt.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ja det måste den vara!

Har haft backkamera i rätt många bilar nu och det är bara på en som det har "krånglat". För det läckte in vatten, så det blev kondens på insidan av linsen. Såg ut ungefär så då.
Användarvisningsbild
av apersson850
Sådär kan min bli om skyddslinsen är blöt och solen skiner på den. Det är inte så att du har gnuggat höljet rent när det varit grusigt, och på så sätt repat upp skyddslinsen? Det är tyvärr lätt gjort, och sen blir det så där hemskt dålig bild.
Användarvisningsbild
av Doffen
Det er neimen ikke umulig. Men det er jo ikke godt nok, da kameraet skites ned ganske raskt, og da må man jo gjøre det rent, så ripe fritt glass bør det jo være.
Har nå reklamert på det.
Hadde for øvrig kameraet inne her om dagen og skrudde det ifra hverandre, og fant fukt inne i det. Så er mest sansynlig kondens som har ført til dårlig bilde, da bildet er betraktelig bedre nå, men ikke topp

Tenker jeg skal legge en silikon remse som tetting mot bakluken, for å hindre at det kommer vann inn der i alle fall. Selv om det i utgangspunktet skal være tett, da det er en pakning der.
Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]

V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]