Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Sunschreem skrev:Inte för att vara den negativa, men om ni så skulle sätta 5 sorters låsbultar på varje fälg så kommer det inte stoppa en person som verkligen vill ha dom. Bättre att vara noga med vart man parkerar istället. Gärna där du kan gå till ett fönster och se bilen. Absolut helst i garage om man kan.
Det ena utesluter inte det andra...

Men skall man vara noga så är låsbult krav hos vissa försäkringsbolag.
Lättmetallfälgar skall vara försedda med godkända låsbara hjulmuttrar. Vid avsaknad av låsbara hjulmuttrar tillkommer en extra självrisk på 5 000 kr. säger Volvia. Därför levereras alla Volvo med lättmetallfälgar med låsbult om jag minns rätt.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Nexus
Inge fel på biltemas satts bortsett från de har samma hylsa till alla lås satser. Pappa köpte sin där och svaret han fick från säljaren var att det är samma hylsa på alla satser. Man kan ju inte tillverka miljontals olika hylsor sa han :shock:
Nexus skrev:Inge fel på biltemas satts bortsett från de har samma hylsa till alla lås satser. Pappa köpte sin där och svaret han fick från säljaren var att det är samma hylsa på alla satser. Man kan ju inte tillverka miljontals olika hylsor sa han :shock:
stämmer jag låna grannens nyckel funka på mina muttrar öht :-O)
dyngan hamna i den röda soptunnan.

gubbstrutt.
Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]