Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Jahopp, då var det dags att slå en signal till Volvo då..

Ingen av sätesvärmarna i baksätet fungerar, lyser inte i knapparna och säkringen är hel..

För övrigt kan jag tipsa er om att vara extremt försiktiga när ni tar bort panelen som täcker säkringsdosorna i bagageutrymmets vänstra sida.
Panelen ska vikas ut i nederkant och samtidigt som man drar utåt råder jag till att man lyfter uppåt kraftigt annars blir det som för mig, själva "låsfliken" på panelen som sitter med dubbelhäftande tejp (!!!!) på "filt-tyget" lossnar!

Totalt värdelös konstruktion enligt min mening..

Återkommer med lösningen på problemet så fort jag får det fixat ifall någon mer får bekymmer med sätesvärmen...
Senast redigerad av 1 Variosboy, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Det lustiga är att i bruksanvisningen så är inte ens baksätets värmare med överhuvudtaget. Det finns en text som beskriver framsätets värmefunktion men inget om baksätet..

Förut har det inte spelat någon roll om man suttit i sätena eller inte, testade förut, och det spelar ingen roll om man vare sig sitter där eller har bältet på sig, värmaren är död i alla fall..
av perhall
Bilia upptäckte att min bak inte funkade när jag hade ett annat fel på värmeanläggningen. Men minns inte vad felet var - verkade dock lättidentifierat.

Undrar hur många det är som har trasig baksätesvärmare utan att märka det. Mina föräldrar t ex har ju någon i baksätet typ 2 ggr/år, och artiga 65-åringar kanske inte upplyser om att den inte fungerar om de åker med... och jag kan också tänka mig att detta inte kollas så noga vid en inbytestest.../PH
Användarvisningsbild
av Variosboy
Kan tänka mig att många 65-åringar inte ens vet om att det finns sätesvärme bak! :wink:

Har fått tid nu och vad det verkar så får jag åka nya S60 den dagen! Ska bli intressant, har inte ens sett bilder på den invändigt..
Användarvisningsbild
av Variosboy
Då var den saken ur världen! Lämnade bilen hos Helmia i Karlstad i morse, och nu ringde de och medelade att bilen är klar.

Åtgärd: Strömställare utbytt kostnadsfritt.

Så nu kan man grilla skinkorna igen!
:D
Användarvisningsbild
av helgonet1
Variosboy skrev:Då var den saken ur världen! Lämnade bilen hos Helmia i Karlstad i morse, och nu ringde de och medelade att bilen är klar.

Sorry om jag väcker liv i en gammal tråd men bättre än och starta en ny. Har samma problem som du hade. Så min fråga är vart sitter strömställaren och vad kostar en sådan. Tänkte byta själv om det är möjligt. Gäller bilen i sign.
Användarvisningsbild
av Perra83
helgonet1 skrev:
Variosboy skrev:Då var den saken ur världen! Lämnade bilen hos Helmia i Karlstad i morse, och nu ringde de och medelade att bilen är klar.

Sorry om jag väcker liv i en gammal tråd men bättre än och starta en ny. Har samma problem som du hade. Så min fråga är vart sitter strömställaren och vad kostar en sådan. Tänkte byta själv om det är möjligt. Gäller bilen i sign.
Strömställaren/strömbrytare är den knapp som du startar stolsvärmen på :wink:
Användarvisningsbild
av helgonet1
Perra83 skrev:
helgonet1 skrev:

Strömställaren/strömbrytare är den knapp som du startar stolsvärmen på :wink:
Åhh faan, var det så enkelt? Suveränt då ska jag ringa Lidbil och höra med dem vad de kostar och beställa två st. :-)-)

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]