Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Droopy skrev:Varför inet bara kontakta firman du köpte bilen av i första hand, det hjälper ju inte vad än folk tycker här. kontakta firman i första hand och är de en normalt ad bilförsäljare hjälper de dig såklart på ett el annat sätt, i värsta fall har du ju maskinskada beroende på hur mycket bilen har gått och vad som har hänt.

Jag förstår inet varför många börjar med att ställa en fråga här på en bil man nyss köpt, kontakta säljaren el ring assistans om du inet kan ta dig vidare, då har du ju fri bil i 3 arbetsdagar så slipper du bli billös iaf.
Hej Droppy!

Tack för att du tog dig tid att svara. Tror dock att du hade lite otur när du läste mitt första inlägg. Tyckte jag var ganska tydlig med att jag har besökt firman och vad deras utlånade var?

Skriver här för att jag undrar vad som kan ha hänt (kommer inte få svar förrän tidigast i slutet av veckan) samt för att få råd om hur jag ska hantera situationen.

Med vänliga hälsningar

P
Där går en tunn slang från expansionskärlet ovan på elkylfläkten och in i toppen precis lvan för växellådan
Mest troligt har denna hoppat av eller sprukit i fästet tar 2min och byta o kostar under 5hundringen om den nu råkar ha gått sönder
hollan skrev:Där går en tunn slang från expansionskärlet ovan på elkylfläkten och in i toppen precis lvan för växellådan
Mest troligt har denna hoppat av eller sprukit i fästet tar 2min och byta o kostar under 5hundringen om den nu råkar ha gått sönder

Det visade sig att du hade helt rätt. Det lilla plastfästet till slangen hade gått sönder med kylarvätska i hela högra motorrummet som resultat.

Firmas garantiansvarige fixade det direkt och bilen hämtades utan någon kostnad igår.

Tack för alla svar:)

P
Vojje skrev:är det inte så att triangeln är röd vid låg kylarvätska och uppmaningen i teckenfönstret är att stanna motorn omedelbart?
om det är så vill jag informera om denna lilla paragraf

42 § Den skadelidande parten skall vidta skäliga åtgärder för att begränsa sin skada. Försummar han det, får han själv bära en motsvarande del av förlusten.
Köpte en gång en bil pga att det hade sprillans ny motor vilket jag uppskattade.

Förre ägaren hade inte stannat när temperaturen steg utan kört hem med total härdsmälta under huven som resultat och totalt byte till en sprillans ny som slutresultat.

En slangklamma för 5 kr hade lossnat på kylarslangen men eftersom han inte stannade hade kostnaden dragit iväg till 120.000 kr har jag för mig att det slutade på.

Tror ägaren och försäkringsbolaget delade på kostnaden.
Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]

V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]