Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maaackan
Hej, hoppas jag har hittat till rätt flik att skriva mitt problem på.
Men köpte en ny v60-13
Och med den så ingick Volvo on call och appen på telefonen så man kan starta värme osv, ni som har de vet.
Fixat allt som man ska enligt anvisning men när jag sitter inne och ska starta värmen och "tuta och blinka" så står det att "jag är för långt ifrån din volvo"
Har en samsung S2 om de nu kan vara felet?
Men någon som har koll på vad de kan vara för fel? Varför det står att "jag är för långt ifrån din volvo"

Är jag otydlig så är de bara att fråga.

/ Marcus
Användarvisningsbild
av GustavB
Låter inte som du parat appen med bilen. Har du gjort det?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Om du trycker upp kartan i appen, hur är din position i förhållande till bilen?
Tänkte om det var problem med att din telefon eller bilen anger fel gps position och därav tror det är för långt avstånd
Användarvisningsbild
av PaNi
För att tuta och blinka måste du vara i närheten av bilen. Osäker på hur nära, men jag gissar på mindre än det avstånd man kan höra tutan på (500 meter?). Värmarstarten har ingen sådan begränsning, funkar bra att sitta i Peking och starta värmaren i Småland.
Användarvisningsbild
av Funk
Tuta & Blinka fungerar dåligt om appen inte vet exakt var både du och bilen är. Man måste dessutom vara ganska nära (jag tror det var 200m), så för att det skall fungera så måste GPS vara aktiverat i telefonen.

/Thomas
Användarvisningsbild
av joel80
Låsa och låsa upp kan man också göra på långt avstånd. Tuta o blinka är typ en funktion för att hitta bilen på en parkering, så tanken är att man då ska vara rätt så nära den...

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]