Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zxcvbn
Jag igen, nu har han kollat på bilen, och har gjort som ni tipsade om, men nu vart den lite rakare men ändå sne, ska mer åt höger och mekanikern instämmer nu också att det är så, men han påstår att det är omöjligt att det ska ha hänt när han skruvat eftersom han inte ändrat i nå styrstag

Lämna in till seriöst firma och göra hjulinställning och hoppas på att ratten blir rak? tycker även bilen drar till höger,

höger fram ,som är bytt,
av Jonas_latt
Om du lämnar en bilen på hjulinställning så ska självklart ratten bli rak. Och bilen ska gå rakt efter detta.

Och skulle något va galet så kommer självklart han som hör hjulinställning se detta.
av zxcvbn
Tackar hemskt mycket för svar!

Då blir det att lämna in den då, någon som har Ca pris för 4hjulsinställinig ?kanske 1,5k -2k? Tänkte lämna till Mekonomen

Tack än en gång. :D
Användarvisningsbild
av Vojje
kostar ca 1000:- och aldrig över 1500:-
Ofta kan man få det billigare än så om det inte behövs justeringar öht
av zxcvbn
Tack än engång!! låter mycket bra, irriterande med sned ratt :roll: fast det bara är någon mm men ändå irriterande,
Då återkommer jag sen efter justering, blir inte nu på påskveckan iallafall,

Joo nog hade jag kunnat lämna till någon Skola på fordonsprogrammet och få det gratis, men här omkring är det bara slusk och vill få det seriöst,
av zxcvbn
Tror desvärre inte det är däcken, tyvärr..

Har kört 3000mil totalt med bilen, och ca 1800-2000 mil med dem däcken som är på , det vart nu efter Han böt hjullagret åt mig, helt hundra på det.

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]