Moderator: Moderatorer

Fy Brainy!! Hur sjutton tror du vi andra känner oss nu.. bara för att du gör helt rätt behöver du väl inte berätta det för oss andra som skuldsätter oss vid varje nytt bilköp och knappt hinner betala av det innan man ska sälja. :D

Jag skulle behöva lite diciplin.. ett bilkonto... och möjligen nu närmsta året en sambo med något högre föräldrapenning. :)
Brainy skrev:Låter som det är månadsutgiften och inte kostnaden.

Min bil har varit betald sen jag köpte den för tre år sedan så månadsutgiften sen dess är låg. Men bara värdeminskningen beräknar jag högre än 1700kr (har fört över 3000kr till mitt bilsparkonto per månad sedan dess för att skapligt täcka värdeminskningen) och sen tillkommer garage, försäkring, skatt, service mm till kostnaden utöver värdeminskningen.

Sen är det alltid skönt att slippa ha högre fasta utgifter.
Ja det är dom fast utgifterna som ja vill ha låga.
69323kr i skuld :( Tror sambon har mindre på sin C30 men vi siktar på att betala av båda i år.
Värdeminskningen vill ja inte veta... :| Med låga utgifter går det att spara desto mer för att eventuellt köpa något kul :lol:
Plockade bort extraljusen och satte dit grill nr2 med det stora emblemet (ej r-design pga att den är så dyr ny...).
Imorgon blir det även nya regplåtar som kom hem idag.

Bild
Mycket fint, nu ser den ut som en MY13 i fronten. :)
av Sled
Rage: Fälgarna är 8,5x20 et 38, däcken 245/30-20. Skulle tagit 35 profil, får bli så när dessa är slut. Inte för att det är särskilt stötigt men för att fylla ut hjulhusen lite mer.
Äntligen har våren kommit te jämtland! passade på å he på mina nyrenoverade hjul :)
image.jpg
Hhh
image.jpg (883.63 KiB) Visad 3875 gånger
image.jpg
image.jpg (1.55 MiB) Visad 3874 gånger
Så där ja! Det är inte ofta man ser en 854 Turbo utan bara en massa importerade T5:or. Hade en jag oxå som rullade i Östersund före mig. Där satt Turbo loggan under höger baklykta.
  • 1
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 1912
244 - Bälte bak

Hej Volvo 244DL, 1976, Nysåld i Schweiz Min[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

https://vparts.se/se/volvo-s60/s60-00-09/reservdel[…]

… och det mesta av kapitalet bundet i fasta[…]