Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sceptic
erbe skrev:Är det ens en sticka under t handtaget? Från 2010 kollar du oljenivån i färddatorn å inte rycka upp den du förstörde :-)-)
Det här gäller endast vissa modeller gissar jag då jag inte hittat någon avläsning via färddatorn på min 11:a. Har i och för sig en fungerande sticka :wink:
av SupaBeast
Sceptic skrev:
erbe skrev:Är det ens en sticka under t handtaget? Från 2010 kollar du oljenivån i färddatorn å inte rycka upp den du förstörde :-)-)
Det här gäller endast vissa modeller gissar jag då jag inte hittat någon avläsning via färddatorn på min 11:a. Har i och för sig en fungerande sticka :wink:
Jo, kollade på skroten först efter en ny sticka till min. (Innan jag beställde en på Bilia som jag inte fått ännu.) Och där fanns det till diverse V70's men inte till de femcylindriga dieslarna. De andra, diesel 4orna, bensin, bensin/etanol verkar ha vanlig mätsticka. Alltså inte så besvärlig som diesel femmornas.
av Schmoyoho
SupaBeast skrev:
EjS skrev:Hur kollar man i färddatorn, my11. Det stör mig att det inte går att kolla lätt vid tankning.
Likadannt som my10 skulle jag gissa på. Du har nyckeln i trycker in startknappen i några sekunder utan att ha fötterna på någon pedal så går bilen på tändingsläge. Sedan vrider du bara på hjulet till displayen så skall oljenivån dyka upp.
Är det bara läge II man testar, dvs startknapp utan nedtryckta pedaler tills tändningen går igång? Jag testade det på en ny bil och det fanns inga nya roliga knappar/info om oljenivå inte :(
av SupaBeast
regeeN skrev:
SupaBeast skrev:
EjS skrev:Hur kollar man i färddatorn, my11. Det stör mig att det inte går att kolla lätt vid tankning.
Likadannt som my10 skulle jag gissa på. Du har nyckeln i trycker in startknappen i några sekunder utan att ha fötterna på någon pedal så går bilen på tändingsläge. Sedan vrider du bara på hjulet till displayen så skall oljenivån dyka upp.
Är det bara läge II man testar, dvs startknapp utan nedtryckta pedaler tills tändningen går igång? Jag testade det på en ny bil och det fanns inga nya roliga knappar/info om oljenivå inte :(
Det beror nog på om det var en femcylindrig diesel du provade på eller om det var något annat? De andra motorerna kör nog med oljesticka.
Användarvisningsbild
av Perra83
Funkar även på C30 D3 -12.

Ja måste köra V60:n imorgon och parkera plant för min oljenivå ligger nästan på min. Dumt att köra tills det larmar.
av Schmoyoho
SupaBeast skrev:Det beror nog på om det var en femcylindrig diesel du provade på eller om det var något annat? De andra motorerna kör nog med oljesticka.
Är det bara 5cyl diesel som man kan kolla nivån digitalt på alltså? Det var ju trist... den som jag testade på var en bensinmotor.
av SupaBeast
regeeN skrev:
SupaBeast skrev:Det beror nog på om det var en femcylindrig diesel du provade på eller om det var något annat? De andra motorerna kör nog med oljesticka.
Är det bara 5cyl diesel som man kan kolla nivån digitalt på alltså? Det var ju trist... den som jag testade på var en bensinmotor.
Nja bli inte allt för besviken. Jag och säkert många andra litar bättre på att kolla på en oljesticka som visar mera exakt och som går att se färg och även går att lukta på. (så att det inte luktar diesel om den.)

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]