Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Diplomaten
Tjena!

Är inte ny på forumet, men har ett nytt konto och ny bil denna ggn 8)

Här kommer lite bilder på min S80 Business - 00.
16 000+ mil, jag är 2:a ägaren. Bilen specialbeställdes 1999 och
har varit i samma ägo fram tills 2013 då jag lyckades köpa loss bilen :)
Papper och bevis från 1999 då den stod på banan i Torslanda
fram tills helgens kvitton..altså väldigt väldokumenterad.
Automatlåda, svart skinnklädsel, mörkt ädelträ.Premium ljudsystem..och massa massa mer..
Bilen är rekondad till en värdesumma på ca 6135:- för ca 1 års sedan och ska in nu igen någon gång i maj.

Första dagen då bilen hämtades.
Bild

Sen så började det förändras smått med Plexiusrutor bak med mörkaste grad som
går att ha samt äkta kungliga emblem( på bakdörren) , specialtillverkade till bilen.
Bild

Efter lite arbete så började den spegla sig som en direktörsvagn. Volvo T6 Canopus fälgarna åkte på, rullade knappt 200 mil på en S80 limousine i Stockholm/Uppsala..så man kan nästan kalla dom för "nya" eller åtminstonde väldigt nära nyskick. (exportfälgarna som satt på S80 T6 till USA) Bilen är "baserad" på en Diplomatbil som jag studerat noga vid Stockholms slott, numera identiska, tom samma färgkod :) bilen håller på att "rustas" upp och förfinas. )
Bild

Förra veckan då bilen "ställdes ut" Med mina nya flaggstänger med kromplatta samt guldpläterad knopp.
Bild

Senaste bilden jag tog (igår) Då "liknande" Polis-backljusen slängdes på..sjukt vad starka de är, kan ha dom som backljus eller om man vill blända bakomvarande :wink: Hade funderingar på att bygga in fyrkantiga i bakspoilern, men orken fanns inte där..
Bild

Mer bilder kommer inom kort, endast dessa jag hade på datorn för tillfället.

EDIT 4/16 : Mer bilder kommer under helgen 8)
Senast redigerad av 4 Diplomaten, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Diplomaten
Lucif3r skrev:Gillar inte flaggorna :/...

Vad är det för motor i den?
Det är ju flaggorna som får allmänheten att bli väldigt nyfikna 8) Riktiga magnetplattor så det är
bara o tuta ut på parkering eller motorväg, håller i höga hastigheter.

Dessvärre 2.4 170hk..
Användarvisningsbild
av Nexus
Inte för vara negativ men i mina ögon ser det bara ut son en vanlig s80 som lämnat bandet bland alla andra...Kromade speglar :*O/
Användarvisningsbild
av Diplomaten
Nexus skrev:Inte för vara negativ men i mina ögon ser det bara ut son en vanlig s80 som lämnat bandet bland alla andra...Kromade speglar :*O/

Mjo den ser ganska så vanlig ut, men som jag skrev längre upp så håller den på att få sig en ändring :) . Tänkte mest att det är sällan det finns en S80 eller Volvo som har så pass mkt dokumentation kvar, exempelvis när man säljer bilen. Japp kromade speglar, de ordinarie behöver en "mindre renovering"
av Schmoyoho
Hur ser den ut på insidan då? Mörkt ädelträ och specialbeställd låter lite spännande. Den måste ju ändå leva upp till Business-paketet och diplomattiteln den får av ditt användarnamn :o
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.