Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
Elmeholt skrev:Finns väl ingen ppc till D2an?
Jodå, Rica har. Box skulle jag faktiskt inte sätta på min bil heller.
Jag tror att D2an hade gjort sig väldigt bra i min V70 med 140hk :D

Bild
av Elmeholt
Priset var ju i och för sig dubbelt så högt också. Så frågan är, är det dubbelt så bra också?
Skulle något gå knas med bilen om man har KCR så kan man ju bara plocka ur boxen så syns det ju inte att man haft den i, om volvo skulle börja gnälla att man moddat :P
Användarvisningsbild
av Perra83
KCR och Dieselkraft mm. kan inte lova någon effektökning. Ring och prata med dom! Även fast RICA är dubbelt så dyr så fungerar det.
av perhall
Elmeholt skrev:Priset var ju i och för sig dubbelt så högt också. Så frågan är, är det dubbelt så bra också?
Skulle något gå knas med bilen om man har KCR så kan man ju bara plocka ur boxen så syns det ju inte att man haft den i, om volvo skulle börja gnälla att man moddat :P
Det syns om de anstränger sig!!
PH
av Elmeholt
perhall skrev:
Elmeholt skrev:Priset var ju i och för sig dubbelt så högt också. Så frågan är, är det dubbelt så bra också?
Det syns om de anstränger sig!!
PH
Hur syns det menar du om man plockar ur boxen och kör någon dag utan?
Användarvisningsbild
av EjS
Om man vill ha effekt OCH garanti så köp för fan en ordentlig motor från början!
av AndS
Om bilen är så ny att det skulle kunna vara ett "garantiärende", dvs en bil värd kanske 200.000 och med risken "skulle något gå knas", är det då inte lite dumsnålt att spara på dessa tusenlappar. Men det är bara hur jag resonerar, som inte ens skulle stoppa in RICA, i en kärra om som jag köpt för några hundra tusen.
av Elmeholt
Näe det är helt sant. Frågan var dock hypotetisk ställd för att jag var nyfiken. :)
av Mwi
Elmeholt skrev:Hur syns det menar du om man plockar ur boxen och kör någon dag utan?
De flesta olika värdena lagras länge i bilens minne, en vanlig Volvoverkstad kan inte läsa den informationen men Volvo centralt kan läsa all information om bilen.
Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]

V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]