- ons 16 apr 2014, 15:35
Hejsan!
Jag köpte häromdagen en Volvo V50 D2 2011 och är än så länge väldigt nöjd. :)
Nu när jag ägt den ett par dagar så dyker det upp några frågar som jag hoppats att ni kanske kan svara på innan jag ringer Rejmes och frågar.
1. När jag har ljusreglaget ställt på parkeringsljus och stänger av bilen, tar ur nyckeln och öppnar dörren. Borde det inte
vara en varningssignal som påminner om att lyset är på? Då det är en sån simpel funktion, men väldigt bra att ha så tycker jag det
vore konstigt ifall den funktionen inte finns i min bil. Är det något fel på min bil eller finns inte den funktionen?
2. Sedan körde jag en sökning på felkoder och fick dessa:
Felkod: DD18
Förklaring:
-Mittkonsol, strömställare 1
-Ingen kommunikation
-Permanent
Felkod: 0070
Beskrivning:
-systemkonfigurering
-Felaktig identifiering
-Permanent
Jag har inga felmeddelanden i färddatorn och allt verkar fungera som det ska (men man blir ändå nyfiken). ??:-/
Någon som känner igen dessa och vet vad det handlar om och vad som kan vara felet?
Med tanke på att dom är permanenta så går dom heller inte att ta bort.
Mvh Kimm
Jag köpte häromdagen en Volvo V50 D2 2011 och är än så länge väldigt nöjd. :)
Nu när jag ägt den ett par dagar så dyker det upp några frågar som jag hoppats att ni kanske kan svara på innan jag ringer Rejmes och frågar.
1. När jag har ljusreglaget ställt på parkeringsljus och stänger av bilen, tar ur nyckeln och öppnar dörren. Borde det inte
vara en varningssignal som påminner om att lyset är på? Då det är en sån simpel funktion, men väldigt bra att ha så tycker jag det
vore konstigt ifall den funktionen inte finns i min bil. Är det något fel på min bil eller finns inte den funktionen?
2. Sedan körde jag en sökning på felkoder och fick dessa:
Felkod: DD18
Förklaring:
-Mittkonsol, strömställare 1
-Ingen kommunikation
-Permanent
Felkod: 0070
Beskrivning:
-systemkonfigurering
-Felaktig identifiering
-Permanent
Jag har inga felmeddelanden i färddatorn och allt verkar fungera som det ska (men man blir ändå nyfiken). ??:-/
Någon som känner igen dessa och vet vad det handlar om och vad som kan vara felet?
Med tanke på att dom är permanenta så går dom heller inte att ta bort.
Mvh Kimm