NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av steva77
Var kan man köpa bromsskivor till min V50 till en vettig peng? Ska 300 mm skivor ska vara fram
Tacksam för svar
av Rizzt
Köp Biltemas. Detta är Brembo som gör dessa har jag läst på flera platser. KÖP DOCK INTE beläggen! De är totalt skit. Utan ta skivorna på biltema och sedan orginal belägg.

Köpte det själv och de har fungerat klockrent.
av steva77
va e de med deras belägg då?
Original kostar ju ca 900... kollade på volvo här... kört med deras belägg på andra bilar där har de fungerat klockrent....
av Petzzon
Skippa Biltema helt och alla andra Svenska butiker, titta istället på autoteilemann.de eller mister-auto.se
Där finner du märkesdelar billigare än Biltema
av Volvoforever
Angående "pryltemas" belägg fick jag höra av en oberoende liten mekfirma att de funka riktigt bra. Dessa belägg ansåg han var lite mjukare än märkesbelägg och vem föredrar inte att byta belägg något oftare en skivor som slits mer av hårdare belägg?
Användarvisningsbild
av joel80
Har hört från Volvomek att biltemas belägg tenderar att gnissla. Han fick skit av en kund som lämnat in bilen för att dom gnisslade, och när han sa att det var beläggen vägrade kunden låta honom byta dem eftersom dom var nya och det minsann inte var nått fel på dem... gnisslet måste vara Volvos fel...
Användarvisningsbild
av ThomasT
steva77 skrev:Var kan man köpa bromsskivor till min V50 till en vettig peng? Ska 300 mm skivor ska vara fram
Tacksam för svar
Jag köpte skivor och belägg här: http://www.bildelaronline24.se till under halva priset mot i Sverige.

.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Biltema har 2 belägg till dessa. En typ med skrikplatta och en utan. Den med fungerar kanon iaf.
Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]