- mån 14 apr 2014, 17:04
Behöver hjälp med Egr duty cycle värde under ECM/parametrar i vida. Misstänkter att min egr ventil är kass. Har bytt den en gång redan och när jag stoppade i den bättre begagnade (7000mil från en 09:a) så hade jag ett duty cycle värde på 88% på tomgång, varm motor. Och vid gaspådrag 1.97%
Nu ligger värdet på 38-40% vid tomgång och varm motor. Är även denna egr ventil trasig? Eller rättare sagt lägesgivaren i den.
Har adapterat den i Vida efter bytet.
Skulle nån med en 2.0 diesel och vida kunna kolla detta skulle jag vara mkt tacksam då jag fortfarande får returnera/byta den nuvarande ventilen under denna vecka.
Nu ligger värdet på 38-40% vid tomgång och varm motor. Är även denna egr ventil trasig? Eller rättare sagt lägesgivaren i den.
Har adapterat den i Vida efter bytet.
Skulle nån med en 2.0 diesel och vida kunna kolla detta skulle jag vara mkt tacksam då jag fortfarande får returnera/byta den nuvarande ventilen under denna vecka.
Senast redigerad av 1 Sierra94, redigerad totalt 0 gånger.
Innehar ett DICE interface inkl Vida, samt Autocom och VCDS/VAG K+Can diagnosutrustning. Hör av er om ni behöver hjälp med att skanna samt släcka felkoder. Klarar nästan alla märken på marknaden.