bjornw skrev:Det är billig plast från Biltema, förutom att den lätt blir repig funkar det bra.
Såg bra ut i Saaben, du får trolla till nått i V60n också :) Såg en som plastat en låda på vänstra sidan i bagaget i en V60, han hade ersatt hela panelen som sitter där och hade en 8" infälld. Snyggt gjort och stal inte mycket plats.
Har inte lyft på locket i en V60 men det var riktigt trångt att få ner en DD 508 i XC60n också, den är egentligen också lite för stor fysiskt och lådan på gränsen till för liten men punchen är trevlig och avstämningen blev nästan lite för djup :D. Borde stoppat in två st 6,5" istället. Lurar på att göra det i sommar. Att ha en lös sub för att lyfta i och ur är inte så tokigt, har haft så tidigare i andra bilar. Det tråkigaste tyckte jag var hur fjompigt det låter när man åker på semester och sitter massa timmar i bilen.
JL har några 6,5" basar som låter OTROLIGT bra i liten volym. Hade 2 sådana i min cab, dunkar riktigt bra och ger bra tryck. Ingen monster djupbas, men som om man hade löjligt bra middar fram..
http://nardik.se/produkt/JL-Audio-6W3V3 <--nyare modell, säkert minst lika bra.
Jag hade plan på att bygga i botten, men denna basen får inte ens plats utan allt och utan låda, den tog i golvet. Ska jag bygga något blir det nog i botten av bagaget och med JL basarna. Men ganska nöjd som det är nu. Vi åkte 4st till Åre med takbox och baslådan kvar =)
den är bara på 20-25 Liter.