Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tungviktarn
hallå gott folk!
har lite funderingat ang min geartroniclåda 56000mil
känns som den frikopplar när jag släpper gasen eller vid rödljus?
ska den göra så eller är den kass?
växlar annars jättefint "lite hårdare" växlingar vid kall låda men annars helt ok för sina mil.
Användarvisningsbild
av Perc
Neutralkontroll kallas det och det programmerades bort under service på de flesta Volvo såvitt jag vet. Konstigt att din inte fått det bortprogrammerat.

Vad är det för motor i?
av llesrof
Perc skrev:Neutralkontroll kallas det och det programmerades bort under service på de flesta Volvo såvitt jag vet. Konstigt att din inte fått det bortprogrammerat.

Vad är det för motor i?
Nollfyrorna hade inte neutralkontroll, det vara bara de tidigaste årsmodellerna som hade det. Fast jag tror ändå att lådan frikopplar på något vis när man står stilla. Vill minnas att jag läst det någonstans, möjligen i instruktionsboken.
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Perc skrev:Neutralkontroll kallas det och det programmerades bort under service på de flesta Volvo såvitt jag vet. Konstigt att din inte fått det bortprogrammerat.

Vad är det för motor i?

D5 163
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
llesrof skrev:

Vad är det för motor i?
Nollfyrorna hade inte neutralkontroll, det vara bara de tidigaste årsmodellerna som hade det. Fast jag tror ändå att lådan frikopplar på något vis när man står stilla. Vill minnas att jag läst det någonstans, möjligen i instruktionsboken.

är en gammal taxi kan det ha något och göra med det tror du?
Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt me[…]

Volvo xc70 2011

Börja med att ladda upp batteriet. Näst[…]

SRS felkoder, vilken sensor?

Hej, läste ut felkoder ur kollegans V60 -201[…]

Byte koppling v70 2001 170hk 2,4

Vid närmare eftertanke var det nog på e[…]