Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

emblem

XC60 med bakre emblem
23
58%
XC60 utan bakre emblem
17
43%
av newbie1111
Vad tycker ni är snyggast, och hur resonerar ni själva?
Min erfarenhet säger att det tyder på att man vill dölja något vid borttagning :)
Sällan man ser värstingmodeller där man tagit bort tex motorbeteckning mm.

Vad tycker ni är snyggast på XC60, och håller ni med ovan påstående?

XC60 med bakre emblem
XC60 utan bakre emblem
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag tycker det ska va med emblem. Alltid kul att se tycker jag vad det är för Volvomodell och vilken motor som sitter i den. :) Annars så tycker jag många framhjulsdrivna XC60 väljer att inte ha något emblem alls. ;) Men jag anser inte att det är något fel med att ha en XC60/XC70/XC90 med framhjulsdrift. :)
av Redmean
Jag tog bort emblemen just för att det är en värsting och då blir det extra kul när de flesta tänker tvärtom. Visst vill man dölja men inte alltid fwd o klen motor ;-)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
På FT bilarna har ju inte ens några synliga avgaspipor eller nåt så där ska man ta bort 2,5FT märket och behålla DrivE märket. Den ser då ut som en DrivE då den inte har några synliga avgasrör. ;)
Användarvisningsbild
av PaNi
Jag erkänner. Visst är jag fjantig, men jag valde utan emblem eftersom jag inte har D5:an och ändrören ändå ser likadana ut. Fånigt, jag vet. :oops:
av newbie1111
Nja, är inte fånigare än nåt annat!
Vi tycker ju alla bilar är roligt, och att prata om det, därför är väl inget eg fånigt.
Jag kan tycka det ser lite "naket" ut utan emblem, men är själv lite sugen på att ta bort iaf D4...och behålla xc60.
Med tycker det är rätt snyggt med emblem
Användarvisningsbild
av swed
Jag tycker det är snyggt utan märken,
möjligtvis nåt liten diskret märke.
Ska själv Polestar uppgradera på torsdag och är i valet och kvalet om jag ska sätta på Polestar-märket, har rensat borta alla andra märken på bakluckan.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tycker det ser lite tomt och för enkelt ut utan emblemen. För 10-20 år sedan tänkte jag tvärt om och rensade alltid bort emblem när jag köpt en bil. Nuförtiden har det svängt, vet inte varför men jag gillar nog att det skall se så orginal ut som möjligt kanske?!
Användarvisningsbild
av Perra83
Det är lättare att hålla rent och snyggt utan emblem.

Annars spelar det väl inte så stor roll. Det är kul att se va folk har för motorer.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag tycker det är snyggt om iallafall Volvo står kvar på bagageluckan. Annars tycker jag att XC60 är en modell som passar utan de övriga emblemen!

Jag tänkte nog plocka bort både XC60 och D5 awd + Polestar. Alternativt bara ha kvar Polestarmärket.

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]