Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dunkadunk
Har en v70 -00 missljud på vänster sida i fram vagnen. Låter inget vid när jag svänger höger men mer om jag kör rakt fram och svänger vänster. Jag har bytt höger hjullager två ggr p g a detta eftersom det fram står som det skulle vara det. Har även byt däck. oket är ok ny bromsskiva nya bromsar. Har byt även fjäderben men det är något år sedan. Har hört detta ljud länge och det driver mig tokig...
Användarvisningsbild
av popeye65
dunkadunk skrev:Har en v70 -00 missljud på vänster sida i fram vagnen. Låter inget vid när jag svänger höger men mer om jag kör rakt fram och svänger vänster. Jag har bytt höger hjullager två ggr p g a detta eftersom det fram står som det skulle vara det. Har även byt däck. oket är ok ny bromsskiva nya bromsar. Har byt även fjäderben men det är något år sedan. Har hört detta ljud länge och det driver mig tokig...
Du skriver att du har bytt höger hjullager 2 gånger, men du har missljud från vänster sida?
Kan det då inte vara vänster hjullager som är kasst?
Jag hade ett malande i 2 år på höger sidan innan oljudet av någon oförklarlig anledning blev högre och högre efter att jag lagt på sommardäcken och det var hjullagret som nu var så dåligt att det var tid för byte.
Meken som bytte lagret sa att det kan hålla på att mala länge innan det tillslut ger med sig.
Användarvisningsbild
av popeye65
dunkadunk skrev:Jag har inget glapp i vänster och bes borde ha upptäckt det tycker jag
Jag hade inget glapp i mitt lager som jag bytte.
Min var nybesiktigad sedan 2 månader tillbaka då det började låta mer och mer.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw