NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frippekatt
Micce1980 skrev:Vad har du för budget?

Vill minnas att säljaren har tre gånger på sig att rätta till ett fel sedan kan man lämna tillbaka bilen. Var är Joel80 när man behöver honom? :)
Tror att det är så jag med, gällande budget så var det tänkt ja skulle lägga ca. 35-40 tusen men tänkte jag lägger lite till så får jag en bra bil som inte pajar direkt :) :) så jag köpte denna V50 för 67000kr vilket om man ska vara efterklok jag inte skulle gjort;)
Användarvisningsbild
av Frippekatt
Liten uppdatering gällande min V50, den är nu på verkstad och det har den varit sen dan före skärtorsdag!!!
Men dom hittar inget fel, dom har bytt generator igen! sista dom provade igår var att ta bort kupefiltret vad det nu skulle ha att göra med att belysningen blinkar?!

Men det vart ju ingen skillnad, så nu har jag på mej tills på måndag och välja om jag ska acceptera att belysningen blinkar eller om jag ska lämmna tillbaka bilen!

Ja vad gör man?????
Användarvisningsbild
av SvenB
Eftersom det börjat så här dåligt, tror jag du skall lämna tillbaka bilen. Du kommer under hela din tid du äger bilen reta dig på att det blinkar. Det finns så många fullt fungerande V50, så att fortsätta med den där behöver du inte.
Tittade på Blocket. Jag vet inte var du bor, men det finns 128 Volvo V50 i hela Sverige för mellan 50-60000 kronor. Nästan hälften säljs av bilhandlare.
Användarvisningsbild
av Fokuserad
Efter att ha läst igenom tråden kan jag hitta ett par likheter med min tidigare V70 2.4T. Den var också lite strömsvag, men enbart ibland och efter ett "klick" från instrumentbrädan/motorrummet försvann det. Vill minnas att jag kunde koppla det till AC'n och dess kompressor på något viss.

Problemet uppkom oftast, alternativt alltid då bilen var stillastående. Direkt efter start samt just stillastående vid parkering exempelvis. Ni vet den stunden då man kommit hem från jobbet men sitter kvar och myser lite i bilen innan man går in...

Kändes som att kompressorn sög för mycket ström vilket generatorn/batteriet kunde kompensera upp utan direkt ladd.

Notera att detta enbart är en ytterst lösaktig hypotes. :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag hade problem med pulserande ljus på min V50 D2 MY11 i vintras, vilket visade sig på bla några av följande saker:

Information om låg batterispänning i infodisplayen.
Pulserande innebelysning samt belysningen på stereon.
Ibland var den helt strömlös, gick inte att komma in i den utan att pilla loss locket på handtaget och använda "nyckeln-i-nyckeln". När man väl kommit in gick den inte att starta, helt död.
Dock gungade jag lite på den, då var den som vanligt igen.
Klockan var nollställd.
Visade sig vara en kabel till en pol på batteriet (+) som var lös/glapp så det inte kom fram tillräckligt med kräm.

Efter åtgärd på Volvo har den fungerat precis som den ska.
Användarvisningsbild
av Frippekatt
Ny uppdatering. Bilen återlämnad, fick 70000kr för den eftersom jag monterat nya xtraljus o bytt batteri,

Vill varna ev. Köpare att den ligger ute för 75000kr nu med blinkande ljus på köpet, hos bilfirman jag köpte den.
Användarvisningsbild
av SvenB
Inte för att jag tänker byta bil, men jag är nyfiken. Vilken bilfirma då :?:
Användarvisningsbild
av Frippekatt
Hm, jag vill inte hänga ut dom, för dom har varit schysst mot mej och lånat mej en bil under alla gånger den varit på verkstan, och jag fick ju tillbaka pengarna för bilen, även om det inte täckte vad jag lagt ut på nya extraljus, nytt batteri och lite annat.

Men blocket finns ju, Västernorrland :roll:
Användarvisningsbild
av Micce1980
Finns bara en V50 1,8 MY06 som lagts ut idag för 75 000:- med extraljus. :wink:

Helt rätt av dig annars att inte hänga ut när de tog tillbaka anser jag.

Hur som, vad ska du ha för bil nu?
Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.

VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]