NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
:-)-) Hoppas det löser sig och skriv gärna vad det var om de hittar felet.
Användarvisningsbild
av Frippekatt
Micce1980 skrev::-)-) Hoppas det löser sig och skriv gärna vad det var om de hittar felet.
Säljaren ringde idag och sa att Volvo verkstan som dom lämnat in bilen hos hittat felet!
Dom hade uppdaterat mjukvaran "kom för ett par dagar sen" till den senast för min bil (Volvo V50 1.8 bensin 2006) och då hade det blivit bra, nu har jag inte sett det själv, för det var en bussning i en länkarm som ska bytas i morronbitti så jag skulle få bilen i morron, så det ska ju bli spännande och se om belysningen slutat och blinka o pulsera, måste ju säga att jag är tveksam till att det kan vara ett mjukvaruproblem, men jag får väl se i morron då :)
Användarvisningsbild
av Frippekatt
Micce1980 skrev:Bara att hålla tummarna nu :wink:
Hämtade bilen nu i em. peppar peppar, belysningen verkar ha slutat pulsera o blinka.
Nu var bilen varm när jag hämta den, ska kolla i morronbitti med kall motor, de va ju då det var värst, men kollade även laddningen, den varierade ju förut mellan 14,20 till 14,95 typ nu ligger den på 14,50 till 14,55 ungefär, så nåt har ju hänt :D
Användarvisningsbild
av Micce1980
Gott...

Haft problem med att starta en "mellanvarm" motor under ditt ägande? Tänkte om det med blivit bättre med uppdateringen av mjukvaran.
Användarvisningsbild
av Frippekatt
Micce1980 skrev:Gott...

Haft problem med att starta en "mellanvarm" motor under ditt ägande? Tänkte om det med blivit bättre med uppdateringen av mjukvaran.
Nä det har jag inte haft, men nu har jag inte haft den mer än 5 veckor ca. Skulle fara o tanka den nu för en timme sen DÅ TÄNDES motorlampan igen, den tändes när jag nyss köpt den då bytte dom gasspjällhus, det gick heller inte o tanka den pistolen löste ut direkt, var nåt med avluftningen till tanken

Saken är den att bilen har nästan varit på verkstan i 3 veckor av dom 5 veckor ja haft den, nu känns det som måttet är rågat, ringer nog upp säljaren på måndag och han får ta tillbaka bilen, kan ju lika gärna vara utan bil om det ska vara så här :x
Användarvisningsbild
av Frippekatt
Jaha var ut nu imorse o starta bilen, belysningen blinkar o pulserar som förut, och motorlampan lyser stor & grann !
Detta blir nog min första och sista Volvo tyvärr, synd för jag gillar V50 skön att köra och ganska snygg att se på :cry:
Användarvisningsbild
av Micce1980
Inte för att försvara Volvo på något sätt men att dra alla över en kam är inte rätt hur man än vrider o vänder på det. :wink:
Användarvisningsbild
av Frippekatt
Micce1980 skrev:Inte för att försvara Volvo på något sätt men att dra alla över en kam är inte rätt hur man än vrider o vänder på det. :wink:
Nä de är ju inte rätt Volvo gör väl bra bilar, men min verkar ju inte vara en av dom direkt, måndagsexemplar verkar de vara iallafall.
Men det vart ju ingen bra start på mitt Volvo ägande i allafall :)

Men det kanske är som en kompis sa: jag skulle aldrig köpa en Volvo tillverkad efter 1993, vad hände 1994 då? Jag frågade aldrig.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Vad har du för budget?

Vill minnas att säljaren har tre gånger på sig att rätta till ett fel sedan kan man lämna tillbaka bilen. Var är Joel80 när man behöver honom? :)
Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]