Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xc602011
Hej!

Jag ska sälja min älskade XC60 D5 Summum årsmodell 2011 (pga utökning i familjen) och undrar vad jag kan tänkas få för den om jag säljer de privat. Väldigt få privatsålda bilar av den typen ute på nätet just nu. Växellåda automat. 5500 mil. Flera tillägg utöver Summum: avtagbar dragkrok, parkeringshjälp fram och bak, High performance ljudsystem med USB och Bluetooth, mörka glas bak och "power tail gate". Färg Barents Blue (metallic). Vinterdäck i bra skick, men sommardäcken behövs nog bytas snart.

Jag köpte bilen ny i Sverige och exporterade den till Schweiz där jag bott de senaste åren. Får för dåligt betalt för den här så funderar på att ta den tillbaka till Sverige och sälja den (Med svenska skyltar). Endast en ägare.

Tacksam för alla svar och tips!
Användarvisningsbild
av GustavB
En början är att kolla blocket vad dom står i.
av ztaffans
Jag är rädd för att din bil kommer att anses som en importbil för de flesta intressenter, med allt vad det innebär.
av Xc602011
Tack för tipsen hittills!

Yes, inser att den kommer betraktas som importbil i Sverige. Problemet är bara att den anses som importbil även i Schweiz. Den lokala Volvo-handlaren har gett oss ett skambud vid inbyte om ca 150 000 kronor, vilket vi ej kan acceptera. Alternativet är att sälja den privat i Schweiz, men är lite rädd för den juridiska sidan.
av Lövet
Om du ägt bilen sedan ny kommer du nog inte få några större problem att sälja den i Sverige. Visst, det är möjligt att någon paragrafryttare i en bilhall kommer likställda den med import men det än ju faktiskt svensksåld och köpt av en svensk ny. Så länge du kan bevisa det med dokumentation har jag svårt att tro att du inte blir av med den här.
av ztaffans
andreas_lofgren skrev:Om du ägt bilen sedan ny kommer du nog inte få några större problem att sälja den i Sverige. Visst, det är möjligt att någon paragrafryttare i en bilhall kommer likställda den med import men det än ju faktiskt svensksåld och köpt av en svensk ny. Så länge du kan bevisa det med dokumentation har jag svårt att tro att du inte blir av med den här.
Självklart går det bra att sälja den här men det jag menade med mitt inlägg var att det blir till ett något reducerat pris. Kanske med ett pris på 10' - 25'' under en svensksåld bil som varit skriven i Sverige hela tiden.
B230F går fett

Okej, har bytt alla packning på motorn (p&ar[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]

Kung. Tackar!

En massa felmeddelanden!

Hade exakt dessa meddelande på våran V[…]