NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ariddon
Hej,
Som rubriken lyder, har någon monterat angeleyes på en C70N? Har sett med detta monterat och säljs ju som påstås passa. Vad jag inte får ihop är väl hur dessa ska kunna monteras då allt sitter i ett stycke så att säga. Det är Xenon på min vill jag tillägga.
Har någon erfarenhet eller tips blir jag glad :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag har bara sett det på s40/v50 04-07 och då med halogenlyktor, tror de nämnde att det inte skulle fungera med xenon då modulen är annorlunda men någon får gärna rätta mig där om jag har fel. Det ser dock ganska snyggt ut!
Du får ju demontera hela lykthuset för att komma åt, kunna limma och dra kablar etc så det är ju inget man gör på en kvart ute på parkeringen.
av Ariddon
Tack för tipsen! Blir till att titta på detta :)
Beställde 100mm ringar från samma ställe som i länken ovan. Ska kolla på monteringen men det verkar inte speciellt krångligt. Hoppade över adaptern för kabeln det löser jag ändå. Man slipper dela på insatsen verkar det som. Man tar bort projektorhuset och monterar den vägen.
Bild

Beställde även några sådana här bara för att testa hur det ser ut :)
http://www.dx.com/p/waterproof-4-95w-45 ... 0vOpLmKCUk
Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]