- tor 10 apr 2014, 18:56
Hej,har en V70 D3 MY-12 manuell växlad som har gått 12 000mil.Första gången detta fel inträffade var bilen ca 8 mån gammal(ca 4000 mil),sedan händer det då och då.Vad som sker är att när jag släpper upp kopplingen i dragläge (då ska den höja tomgången till ca 1000varv) rusar motorn upp till ca 2300 varv ökar sedan till drygt 3000 varv för att sedan sjunka till normal tomgång. Vid något tillfälle har den rusat upp till det rödmarkerade området.Detta sker väldigt sporadiskt har varit varm, kall motor ,varmt ,kallt ute ,torrt ,fuktig väderlek ingen logik.
Har haft den på Volvo,inga felcoder ,dom har inga idéer ,Volvos hotline svara verkstaden "produktspecifikt " inget fel, byt inga delar !!!
Garantin är på att löpa ut nu i slutet på April ,någon som har tips hur jag går vidare .Det känns inte riktigt tryggt att åka omkring i en
bil med relativt högt vridmoment som kan få för sig att dra i väg.
Tacksam för respons.
Har haft den på Volvo,inga felcoder ,dom har inga idéer ,Volvos hotline svara verkstaden "produktspecifikt " inget fel, byt inga delar !!!
Garantin är på att löpa ut nu i slutet på April ,någon som har tips hur jag går vidare .Det känns inte riktigt tryggt att åka omkring i en
bil med relativt högt vridmoment som kan få för sig att dra i väg.
Tacksam för respons.
- By ollebo