Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roggan99
Lite dåligt att det inte går att använda Bluetooth för att spela upp musik från telefonen...! Tydligen måste man ansluta telefonen till USB-kontakten för att kunna lyssna på exempelvis Spotify.

Bluetooth funktionen är tydligen begränsad till enbart telefoni? Eller... är det så? ?:-/ ?:-/

Volvo 2,4D 2010 8)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Du får byta bilen till en nyare så funkar det, musikstreaming kom med sensus.

Ytterligare ett bevis på hur galet det är att hårdintegrera underhållningselektronik i bilen.

Tog ju 10 år från specen till biltillverkarna fick in det, och så går det inte att uppgradera med mindre än att byta bil.
av roggan99
Ok, det är alltså inte jag som gör fel... Det saknas antagligen någon Bluetooth-profil (t.ex A2DP), eller borde det gå att uppdatera detta med mjukvara... :(

En bluetooth mottagare till aux ingången löser ju det som sagt... Ett bluetooth headset, stereo, där lurarna går att koppla loss och ersättas med en sladd till aux-ingången skulle kunna vara lösningen. :idea:

Typ denna: http://www.sonymobile.com/global-en/pro ... set-sbh20/

:D
Användarvisningsbild
av P210
Ett BT headset löser problemet bäst, en annan "fullösning" är att leta efter en app till din smartphone, Finns till Android åtminstone - sök efter BT mono eller Mono Bluetooth - telefonen skickar då musiken över samma protokoll som samtalen använder, blir som namnet antyder i mono men användbart om man hamnar i en av jobbet poolbilar med bara handsfree eller en hyrbil och inte har en kabel med sig..
Jag har Sonys MW600 som nu har några år på nacken men som fungerar ypperligt för denna typ av lösning. Nackdel: den går inte att ladda samtidigt som man använder den men med en batteritid på drygt 8h så bör det täcka de flestas behov. Nu när jag köpt ny telefon så ska jag nog skaffa det officiella tillbehöret som är en aux-sticka med blåtand för bilen.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Köp något annat än Sonys MW600, jag har den och det är superfrusterande att man inte kan ladda den under drift.

Jag använder nu en lite äldre variant som kan laddas under drift, mycket bättre, så kan den alltid ligga i facket och man kan glömma den helt.
Jag tänkte också på att MW600 är såpass billig idag men ja, laddningen är uppenbarligen ett problem för vissa. ;) nackdel med blåtandheadset är ju också om det ringer, då måste man rota fram headsetet eller telefonen för att svara och ligger headsetet instängt så lär man inte höras så bra. Fick tips om en annan liten smidig grej för drygt 700 spänn som jag kan leta fram senare.
Sådär, här är länken till en produkt som rekommenderats, lite mer bök med installation förstås men med den lilla svarsknappen/mikrofonen i åtanke så kan det nog vara värt det.
http://www.amazon.com/iSimple-ISFM2351- ... B00FRU5UNA
http://forums.swedespeed.com/showthread ... ht=tranzit

Parrot-prylarna är ju poppis också, lite dyrare dock.

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]

V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]