Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fenerim
Hej alla!

Idag bytte jag till sommardäck och när jag såg två av mina vinterdäck fick jag en chock.
Sidorna på två av däcken har inget mönster kvar alls, totalt borta bara efter 6 månader.

Dom andra två däcken har jätte fint skick och det var exakt så dom slita såg ut för sex månader sen.
Min fråga hur hur kan dom bli så slitna efter sex månader.

kolla bild http://share.pho.to/5DrU0

mvh Aslan
Användarvisningsbild
av wissel
Fyrhjulsinställning BUMS. Tycker det borde känts i bilen. Bakhjulen som blev dåliga. ?
av Fenerim
Bilen går ju rakt när jag släpper ratten, den drar inte åt vänster eller höger.
Det är inte yttre sidorna på däcket som är slitna utan inre sidorna om ni förstår hur jag menar.

Det är bakre däcken ja
Tror dina framdäck står lite "Charlie Chaplin" Gör en fyrhjulsinställning genast för att inte slita ut sommardäcken också. Tycker du saknar några dubb på det bättre däcken. Ta de lite lugnt nästa vinter. :roll:
av Fenerim
Gotlandsbästa skrev:Tror dina framdäck står lite "Charlie Chaplin" Gör en fyrhjulsinställning genast för att inte slita ut sommardäcken också. Tycker du saknar några dubb på det bättre däcken. Ta de lite lugnt nästa vinter. :roll:
Ok får göra det.

Vad är kostnaden ?
Fenerim skrev:
Gotlandsbästa skrev:Tror dina framdäck står lite "Charlie Chaplin" Gör en fyrhjulsinställning genast för att inte slita ut sommardäcken också. Tycker du saknar några dubb på det bättre däcken. Ta de lite lugnt nästa vinter. :roll:
Ok får göra det.

Vad är kostnaden ?
billigare än 2 nya däck....hehe

kring 1000-lappen
mercedes eller bmw ?
Användarvisningsbild
av wissel
/ \ så kanske dina bakhjul ser ut ?
Bilen sänkt ?
Kan vara fjädringen bak som är sopslut....?

Är det väldigt lika tillvägagå[…]

Inte än, men bokat oljebyte på väx[…]

Erfarenheter XC90?

Jag är mycket nöjd med min V70n, den b&a[…]

Isofix fram på XC60

Hej, Har funnit lite gamla trådar men blir […]