Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roblnd
Hej
Ny medlem idag! Och tänkte slänga ur mig min första fråga.
Min bil (volvo v70 - 2008 summum) har problem med xenonljuset på vänster sida, den har börjat lysa med ett gul-blå aktigt ljus, till skillnad från höger sida som lyser med ett blåaktigt sken. Tänkte genast att det var lampan som börjat ge upp, köpte en ny lampa d1s 4300k och satte dit, samma gul-blå aktiga ljus även på den. Testade då den nya lampan på höger sida och där lös den med det blåaktiga ljuset. Var in på nordiska bil och gjorde en felsökning, ballasten sa dom. Den böts, men hemma igen så ser jag att den fortf lyser med det gul-blå aktiga ljuset... Någon som haft samma problem? Vad är fel?
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Flyttad till rätt forumsdel
Användarvisningsbild
av milktrucker
byyte du tändaren, dvs sockeln också?

nya lampor kan behöva några timmar för att få rätt ljusfärg, men fotografera gärna
av roblnd
Tack för snabbt svar :) nej, sockeln böts inte, men borde dom inte se det på nordiska bil? Lampan som sitter i har gått ca 10 timmar i helgen (t.o.r hemavan) bild kommer.
Användarvisningsbild
av milktrucker
Bild
den metallfärgade klumpen i botten är en tändare som tänder lampan med högspänning. Om inte den är utbytt kan felet mycket väl ligga i den.
Användarvisningsbild
av Perc
Tändaren medföljer ju då man köper lampan? :???:
av roblnd
Hela den där klumpen som sitter under lampans svarta fot satt då där då jag öppna förpackningen.
av roblnd
Så ser det ut, lite taskig bild. Bästa jag kunde åstadkomma
Bilagor
1397148424082.jpg
Så ser det ut
1397148424082.jpg (1.99 MiB) Visad 702 gånger
Användarvisningsbild
av milktrucker
båda lyser ju........ett långskott.....kan kanske vara så att UV-strålning missfärgat reflektorn?
av roblnd
Jo, dom gör ju det. Men tycker de andra ljuset lyser mer gulaktigt. Ringde till nordiska bil idag, efter att jag vart där och bytt ut ballasten, skulle höra av sig igen under fredag fm. Återkommer om jag får nåt vettigt svar av dom. Tack för alla svar :)
Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]

Stefans 968

Nya skivor i fram monterade. IMG_1301.jpeg Bes[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Ga[…]