Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrHook
CaptainMorgan skrev:Kolla med dom här. Säljer 52mm liftkit till XC70, kanske dom har några tips.
Jag kan ju tycka att går det trycka i fjädrar som höjer 52mm i en XC70, så går det kanske att använda XC70ns fjädrar i en V70.
http://badswede.com/lift_kits
får kolla närmare på det! men sidan finns inte du länkade till
av mrHook
StefanN skrev:Lova att lägga upp en bild sen när du höjt V70in 50mm. :???:
behöver bara komma på ett bra sätt att göra det på*!*
Användarvisningsbild
av milktrucker
finns diverse tillåtna och otillåtna sätt att höja bilar, bl a ilägg i fjädringen. biltema har några varianter, likaså skaffa nivåreglering bak så hänger inte bilen ner öht.
av mrHook
milktrucker skrev:finns diverse tillåtna och otillåtna sätt att höja bilar, bl a ilägg i fjädringen. biltema har några varianter, likaså skaffa nivåreglering bak så hänger inte bilen ner öht.
provat inlägg i fjädrarna men de lossnade bara så det funkade inte. har inte provat de man skruvar. vill att det ska vara simpelt att besikta.... men kanske inte kan få allt helt enkelt!
av mrHook
Gotlandsbästa skrev:En Xc70 från My04 är inte så dyra, & du slipper fibbla med fjädringen. :D
kan inte förneka dina visa ord. men har inte ekonomi att b yta bil närmaste tiden så får antingen lösa problemet genom förändring eller inget alls.

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]

Bilen offline

Min har tappat anslutning mitt på dagen p&ar[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]