Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo740dek
Hej!har lite problem med mina bromsar på min 740, förra veckan luftade ja bromsarna på min 740 så dom började ta helt perfekt, och då har den stått tills idag, så ja for å körde idag å märkte att bromsarna tog inte ett skit, å den röda bromslampan började lysa, kan trampa pedalen till golvet, å då börjar dom ta lite grann. Och de är lite fuktigt runt huvudbromscylindern, kan de vara huvudbromscylinder packningen som är trasig eller ?
TACKSAM för svar!
av rid54
Hur är det med tillgången på bromsvätska då? Är det lågt/tomt? Kan vara huvudcylindern, absolut. Kolla även bromsoken runt om för ev läckage.
av Arne
Fuktar det bromsolja runt huvudbromscylindern så är det inte bra, byt den. Du sa att du luftade förra veckan och det är väldigt typiskt med gamla bromscylindrar att då man trampar ner pedalen längre än normalt som vid luftning så passerar kolven de gamla vändkanterna som uppkommit under årens lopp och då skadar man packningarna i huvudbromscylindern.
Batterifråga?

Mitt batteripack från bilen, dvs det som jag[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stoc[…]

Lätt åtkomligt, lossa luftslang och elk[…]

Handskfacksdelar S40

Hejsan. Jag är på jakt efter dom sm&ari[…]