Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Började leka lite med WMware och började göra en virtuell installation med allt "rätt"; Win XP Pro SP3, .NET Framework 3,5 etc.
Funkar klockrent, enkelt installation och att komma igång och kunna laborera inuti WMware. Går något galet så kan man bara kopiera in en kopia av den virtuella maskinen (som man sparar undan innan man börjar ändra/installera Vida etc.)

Samtidigt snubblade jag över den här tråden;
http://www.volvoxc.com/forums/showthrea ... ayer-Image

I tråden finns en länk till 7 filer; 6st á 1GB och 1st på 95mb som kan zippas upp till en komplett WMware installation med Win XP Pro och Vida 2012B installerat, bara att öppna i WMware och köra igång!
Ett enkelt sätt att komma igång och slippa alla installationsstrul och systemkrav.
av Tobbz
Någon som kanske kan hjälpa till ?
Den läser ur bilen så du får fram vin numret och sedan när du går in för att läsa ur felkoder så kommer den så långt som på bilden.
Där så låter kopplas dicen ifrån datorn (ljudet för urkopplad usb enhet spelas upp) och sedan så händer inget mera.
Kommer dit varenda gång men inte längre.
Någon som vet varför ?

Bild
av eikido
Yolanda som är en av de bästa sälja för Dice frågade om jag ville kunna läsa av s40 / v40 dieselbilar och att ett tillägg på $15 måste göras för att det ska funka.

Någon som hört något om det?

http://www.aliexpress.com/store/product ... 15405.html

Jag nappade för att jag antar att det betyder högre kvalite under skalet.

Det är samma med Autocom som hade problem med att avläsa vissa bilar för att det saknade komponeneter på kortet. Samma gäller kanske Dicen ?
Användarvisningsbild
av P210
Fick hem min tjines-Dice idag, 11 dagar med China Post är snabbt jobbat.
XP installationen i VMware fungerade perfekt, kan rekommenderas.

Dicen betalade sig direkt - gav ca 600:-, ungefär vad Volvo tar för en felkodsläsning - läste ut att min parkeringssensor nr 4 är som den som strular, nu är det bara att köpa en från skroten och byta!
av eikido
P210, går din att uppdatera?

Jag tvingade min säljare att skicka med China post och inte DHL så jag får större chans att slippa tull och moms. :)
Tull slipper man för varor under 1300:- och tydligen moms också för varor under 300:-
av KnotVillage
Någon som uppdaterat sin dice? Vilken extern strömkälla använde ni? Hade en adapter hemma som glappade lite så har redan bränt en dice.
av timebandit
Japp. En vanlig 12V adapter som leverar 1,5A. Tog adaptern som var till ena externa hårddisken :-)
Användarvisningsbild
av P210
P210, går din att uppdatera?
Varför ska man uppgradera? För att klara nya bilmodeller eller nyare VIDA versioner?
Står inget i annonsen på Aliexpress om att min går uppgradera, men finns ju vissa annonsörer som skriver det, har även sett att vissa lyckats flasha sina kinakloner.

Men det är alltid vanskligt att flasha om något, den som testat uppgradera BIOS i sin dator vet att det går "bricka" den totalt om något hänger sig, så varför chansa, skillnaden mellan tex version 5.6.1 och 5.6.2 kanske bara år ett par enstaka buggfixar, har någon sett en change log eller release notes för DICE firmware?
av eikido
Håller med. Du kanske ska akta dig från att uppgradera :) jag kommer att ta risken och testa. Min säljare säger att det ska gå på den jag beställde.
  • 1
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 241

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]

Gör som KalleJ säger för att kunna […]

EX30, påstår dom.

Jag måste tyvär säga helt tvä[…]

Tack för alla svar. Uppskattar det verkligen![…]