Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om lampan blir att lysa så spelar det väl ingen större roll? Inget du får nedslag på hos bes. eller något sånt. Enda är ju att du förlorar funktionen den har - men det är ju inte värre än att du tar dig ett varv runt bilen då och då.

Jag körde med konstant lysande lampa i 7 eller 8 år med 945an utan att någon gnällde på det :)

Har fasen aldrig tänkt på att man kan göra en liknande operation på 855/V70, det måste jag sätta upp på att-göra listan :D
Lucif3r skrev:Om lampan blir att lysa så spelar det väl ingen större roll? Inget du får nedslag på hos bes. eller något sånt. Enda är ju att du förlorar funktionen den har - men det är ju inte värre än att du tar dig ett varv runt bilen då och då.

Jag körde med konstant lysande lampa i 7 eller 8 år med 945an utan att någon gnällde på det :)

Har fasen aldrig tänkt på att man kan göra en liknande operation på 855/V70, det måste jag sätta upp på att-göra listan :D

Aha okej men då så! :) Haha ja gör de! :P

Nexus skrev:Min bil indikerar inget när jag har det kopplat på vanliga lysena. Dimljus måste du däremot ha bak som fungerar.

Aha okej! Nä tänkte bara ifall polisen blir tjurig eller något så man kan stänga av dom lite snabbt. Men vid en flygande besiktning, kollar dom verkligen om dimljuset bak fungerar??

Tänkte på det med, Nexus, vad har du för styrka och vad för lampor där uppe då? :)
5W som vanliga baklysena. Och med hållarna jag har så är det likadana lampor som till skyltbelysning, p-ljusfram mm. Glas sockel lampa vanlig 5W.
Finns inget olagligt vad jag kan se i ha extra lampor där. Köper du stylingbaklysen så har de massa ljuspunkter...
hade hobbykväll på jobbet o modda mina idag använde samma typ av lamphållare som nexus me t10 5w lampor och jepp mina övre bakljus e lackerade helröda med röda blinkers :wink:
Bild
Nexus skrev:5W som vanliga baklysena. Och med hållarna jag har så är det likadana lampor som till skyltbelysning, p-ljusfram mm. Glas sockel lampa vanlig 5W.
Finns inget olagligt vad jag kan se i ha extra lampor där. Köper du stylingbaklysen så har de massa ljuspunkter...
Okej kanon! :) Nä inte jag heller men tänkte se va andra tyckte! :)
darkien skrev: [flash] är AV
[url] är PÅ
Det blev riktigt snyggt! :) Blir nog att beställa hem två såna socklar och montera dit dom! =)
Nexus skrev:5W som vanliga baklysena. Och med hållarna jag har så är det likadana lampor som till skyltbelysning, p-ljusfram mm. Glas sockel lampa vanlig 5W.

Okej! :) Jag kollade lite med polisen här och dom sa att det ska vara okej att montera dom där bara dom inte va över 1500mm från backen :) Sen att ja skulle isåfall ha lika många på sidorna så inte tex 2st på ena sidan och 1 på den andra. Så de ska va lugnt :) Behöver inte koppla och grejja med dimljuset då =)=)

darkien: Blev riktigt snyggt! :)
Tog ett bra tag sedan jag svarade ser ja :/ Men jag har varit ute och ja blir inte klokare på alla dessa kablar som är där :/ Jag vill att dessa ska lysa alltid inte kopplas in på bromsljuset eller liknande, vilken av dessa kablar ska jag skarva mig in på? Är inte så elkunnig :/

Jag köpte två såna t10 lamphållare från lastbilsgrossisten så den har en svart och en brun sladd på sig. Någon villig och kan säga vilka kablar ja ska skarva mig in på?? :/

Bild
Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]