Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Steg ett är att läsa ut vilken felkod du har på SRS. Finns klistrat längst upp i denna forumdel.
SRS-indikering menas väl att SRS lampan lyser och indikerar att nåt i SRS systemet är ur funktion? Så lampan i sej funkar väl om den lyser..

Oavsett får du säkert en ny lika dan bil på Blocket utan dessa fel för halva priset typ... :)
Det står SRS Indikering ur funktion, det tolkar jag som att lampan är ur funktion. Frågan är ju då om lampan är trasig eller bortplockad för att den lyste hela tiden. Om lampan är trasig kan ju SRS-systemet börja fungera igen om lampan byts. Om lampan är borttagen kan det bli problem.

Mvh
Lennart
Ja, lampan lyser inte vid start, det var det dom upptäckte.

Så antar att jag måste in och kolla om det finns någon lampa där och om det gör det om den lever eller inte.

Så hur öppnar man upp instrumentpanelen?
vaargen skrev:Så hur öppnar man upp instrumentpanelen?
Det är lätt. Det finns två hål i sidorna på sargen som sitter runt mätarhuset. Där trycker du in lämplig plattmejsel för att frigöra sargen från ett låsbleck som sitter på insidan. Principen är busenkel, men det kan vara trixigt innan sargen släpper om den inte varit bortplockad någon gång. Därefter ser du några skruvar (torx har jag för mig) som ska väck, sedan drar du mätarhuset mot dig och kopplar ur sladdarna.
Runt 1000-2000 om du kan göra allt jobb själv, verkar som att du kan klara dig med motionering av bromsoken + eventuelt bellägbyte och koppla srs lampan på spolarvätskelampan.
Var motorn riktigt varm vid avgastestet? Provade besiktningsmanen att hålla motorn på varv ett tag så katten steg i temp?

Mvh Andreas
Bensinpriser v2

oljepriset är och förblir alltid volatil[…]

Går det att lägga till nya nycklar med […]

Stefans 968

En PCCM beställd. Bild.jpeg

Batterifråga?

Det batteriet du köper annorstädes f&oum[…]