Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

du menar att Bilia, för det är alltid Bilia, repade bilen vid förra servicen men att man misssat att notera det.
Men det är ju ställt utom tvivel att när Bilia hänger sin feta buk över framskärmen blir det ett och annat litet märke eller repa.
Eller är jag felunderrättad?
Det är ju en illa dold hemlighet att du jobbar på Bilia Jensen men om Bilia Alvik är en av de bästa volvoverkstäderna i Sverige blir jag mörkrädd. De gjorde ett uselt jobb och deras servicemottagare är en av de mest otrevliga och inkompetenta människor jag träffat. Vet inte om ni minns tråden men när jag skulle diskutera lock-up problem i automatlådan hävde gubben ur sig "Nämen serru det kan det inte vara för lock-up slutade man ju med på 80-talet". Gubben visste alltså inte ens skillnaden på lock-up och overdrive.

Om det är en tröst är inte Upplands motor nämnvärt bättre. Lämnade in V60in i somras och fick inte kommentar om bakbromsarna trots att inre belägget var så slitet av kolven gick mot skivan.
Man har läst en del negativ om bilia här på forumet. En annan Volvoverkstad (ej bilia) som gav XC60in med ljusa ratten svarta oljefläckar på den beiga ratten och svarta oljefingeravtryck på den beiga växelspaksdamasken. :evil:

Det mest irriterande va att jag hade lagt ner 1 och en halv timme på intriörrengöring och rengjort ratten och växelspaken och lädret dagen innan och sen dagen efter när man lämnar man den till volvo verkstaden och då ser den ut såhär... suck.

Bild

Bild
Jag ställer mig frågan om dom hoppat in i sin egen bil med beige ratt/växelspak med så skitiga händer?! Förmodligen inte!! :roll:

Jag blev så jävla tokig att min verkstad aldrig använde sätesskydd så jag har köpt ett eget som jag lägger i när jag lämnar in bilen. Men min mekaniker vet att jag är extrempedant nu så han sköter den alltid bra, plus parkerar alltid på ytterplats eller långt bort när han är klar.

Värsta var när jag skulle hämta min nya bil för 600'+ och jag frågar var den är, eftersom den inte är i lev.hallen. "Den är i tvätten", jag började bli nervös...vadå tvätten, du som ska tvätta är ju här?!..."Ja men den står i automattvätten". Blev utskällning nått så in i H efter det. :evil: Givetvis fick dom stå för polering på Ditec efter det.
Visst ska bilen servas men det är inte kul när man tvättar och torkar rent bilen dagen innan service och får tillbaka den typ dränkt i sprayfett. Dörrar och lås smörjs ju men ge fan i att dränk dörrgångarna och spraya inte motorhuvens gångjärn och lås så man måste göra en motortvätt och tvätta bilen utvändigt efter det.

Svart bil avslöjar ALLT! Dörrar, motorhuv och bagagelucka, ja förstår inte varför man måste dra händer och fingrar över lacken när något ska stängas.....

Här sitter den på V70n, antar att det s[…]

Men jag förstår inte riktigt. Kan de in[…]

Nu när dom har tagit bort körlägesr[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. […]