Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nexus skrev:skulle bli fint om du lacka de matta speglarna i bilens färg :-)
Mjo, men det får nog vänta, to-do-listan har växt lite :P
olofp skrev:Ja värmen är kanon i 740. Man bränner ju fingrarna på luften om man håller vid utblåsen..

Tops är bra grejer för att få kliniskt rent i bilen :D
Jo, men med en trasig termostat så blev det inte varmt :P

Ja, det funkar bra, tillsammans med microfiberduk 8)
Idag bokades kamremsbyte, 23/4, m.a.o efter min långfärd på påskhelgen...jaja, friskt vågat - hälften vunnet :P
Sen beställdes/köptes lite saker.
*Diffkåpans packning
*Påfyllningsplugg diff
*Oljepåfyllningslockets packning

Biltema:
*Olja till bakaxel
*Kallavfettning (ska ge den ett försök i motorrummet, annars får den prova sig som fälgtvätt)
*Diverse verktyg som är bra å ha i bilen, typ hylsnyckelsats (6-kant), spärrskaft och tändstiftsnyckel, även en tratt för oljebyte i bakaxeln.

Sen en skrotrunda, där jag hittade ett par främre plastmattor, så slipper jag skita ner tygmattan så mycket :D

Jag har märkt att bilen är lite tjurig å starta när den är varm, den tänder liksom till en gång och sen så hostar den igång ordentligt - annars går den utmärkt. Hoppas ett tändstiftsbyte gör susen! :)

En liten bild på det jag fått idag!
Bild

Bild
Fick lite delar från Skruvat idag!
*Luftfilter
*Torkarblad
*Tändstift
*Sämskinn

Oljefiltret jag fick var trasigt, hoppas dom ger mig pengarna tillbaka så jag kan slänga det bara...

Sen tvättade jag plastmattorna med grönsåpa, det blev väl OK - inte världens snyggaste med den lite gråaktiga tonen de fick dock.
Ska se vad jag hittar på med bagagerumsmattan, den i tyg, den är rätt skabbig :roll:
Får dock inte plats i duschen :lol:

Delar
Bild

Mattor :)
Bild

Bild

Bild

Jmf. med
Bild

Trasigt filter, packningen som ser ut att va helt felgjuten
Bild

Bild

Skruvat gav mig pengarna tillbaka, jag tog bort packningen och kollade varför den inte gick att få ner :roll:
Bild

Bild

Inga skruvat-filter för mig :P
Lite gjort:
*Bytt tändstift och torkarblad

Börjat städa ur skuffen, tog ur reservhjulet och kollade lite på rosten, som inte fanns där i! :D
Hittade en instruktion för en rakmaskin och ett oanvänt reservhjul :P

Imorgon ska jag dammsuga inuti, för på lördag blir det grejer! 8)

Bild

Made for Volvo!
Bild

Bild

Bild
Jaha, lite småpill idag hos en kompis!
Fick grejat lite allmänt, bytt lite saker och felsökt lite :)
Bytt:
*Ett antal säkringar
*Oljepåfyllningslockets packning, läcker ej mer där nu! :)
*Torkarblad strålkastare (och torkarmotorerna funkar! 8)

Felsökt:
*Stolsvärmen, en av slingorna (som är seriekopplade) i förarstolen är det avbrott i, vilket betyder att den får vara trasig! Passagerarstolen har troligen samma fel, så den kollade vi inte ens :P
*Spolarmunstycken vindruta är rengjorda, nu spolar det kanon! Köpte och testade ett par från Biltema - men det resulterade i en kraftig stråle längst ner på rutan, riktig skit! :roll:
*Cigguttaget, funkade utmärkt, men min laddare får ingen ström från det :???:

Fixat:
*Rengjort bagagerumsmattan, det var dock ett jäkla skitjobb m.t.p alla hörn och ett munstycke på mattvätten som var lite för stort - men det blev bättre!
*Rengjort förarsidans golvmatta som hade en ful oljefläck (nån dum person *host* som gick in i bilen efter ett oljebyte :roll: )
*Dammsugit inuti, fixat mattorna vid framstolarna - hade lossnat och satt inte under panelen som sig bör
*Rengjort under förarstolen
*Torkarintervallet verkade komma till liv vid säkringsbyte!

Annars har jag kikat på en nästintill fullutrustad 760 GLE -87'a som han hade ståendes, el-taklucka, AC, bränslevärmare, ja det mesta faktiskt! 8)
Fick plockat ett par dimljus med fästen från honom, med knapp, för en femtiolapp :D

Lite pics!
Bild

Bild

Bakom läderinlägget i mattan är där jag städade, munstycket var värdelöst på alla andra ställen än helt platta ytor :???:
Bild

Rengjorde ju reservhjulsbaljan och bakom hjulhusen, enda rosten är en kabelgenomföring bakom baljan :D
Bild

Bild

Riktigt skitigt under, hittade en del saker också!
Bild

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Kablarna från de gamla kontakterna satt br[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]