Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Trodde jag hade lite koll på vad som ingick i olika paket, men de verkar ju ändra hela tiden! Hade summum MY12 och 13 inte keyless drive? Ingick ju förut och verkar göra det nu igen - förvirrande! Någon som har en prislista med det olika paketen mm för XC60 MY12? Kan inte hitta den.
chaffis75 skrev:Låg inte keyless i något teknik paket förr? Men som du säger, nu är det en del av summum.
Fredrik
Jo så är det nog. Men vilka paket när? Blir helt förvirrad när jag försöker kolla på begagnade bilar och kollar flera olika år.
Så här har jag för mig att det ligger till: Keyless Drive låg i teknikpaketet fram till MY13. Fr o m MY14 så återfinns keyless i Summum. (Summum prishöjdes 2014 från 15 till 20 Tkr så något mer "värde" fick ju Volvo stoppa med.)
På tal om keyless, jag märkte häromdagen att jag kan ta ut nyckelklumpen ur hålet i instrumentbrädan utan att stänga av motorn på min V60 D4 AWD MY14. Ska det vara så och i så fall varför kan man ta ut nyckeln utan att stänga av motorn?
Nyckelklupen kan man ta och köra utan nyckel om man så vill, man behöver inte ha keyless för det. :)

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]