Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av apox
Hej,

Jag har fått en offert på en V40 CC D2 Momentum BE med Klimat (VOC) för 3475 :- i månaden, då ingår vinterhjul, försäkring, serviceavtal. 1500 mil om året i tre år. Bilhandlaren har i sin offert gett mig ett köppris på 239300 kr och garanterar restvärdet till 145500 kr.

Leasingen skulle då totalt kosta mig 125100 kr och jag tror själv inte jag kan komma upp i det restvärde de garanterar om jag skulle sälja den själv. Utöver det behöver jag ju pumpa in pengar för ränta och binda upp kapital för kontantinsats, vilket gör att jag just nu lutar åt att slå till på leasingen. Vad tror ni?

Är det några andra här som har hoppat på samma kampanj, i så fall har ni lyckats förhandla er till bättre avtal?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Håller på att prata med säljare om V40 CC D3 Manuell Summum BE, VOC, metallic. har för mig jag fick nån summa på ca 4300:-
Säljaren tycker iaf att det är en bra affär nu med service försäkring o v-däck :) viktiga är ju att förstå affären i sig med skadereglering vid återlämande osv
av halfwayback
Vi beställde en bil (privatleasing) för strax över en månad sedan med ungefär samma spec.

V40 CC D2 Momentum BE. Det enda tillvalen vi gjorde var automatiskt avbländbar backspegel och det lilla klimatpaketet (utan VOC). Sedan valde vi även en körsträcka på 2000 mil om året istället för de ordinarie 1500. Pristillägget för ökning av miltalen rörde sig om cirka 200:- om jag minns rätt och den totala månadskostnaden landade på 3850:-.

Precis som du tog vi vara på kampanjen om gratis vinterhjul, försäkring och serviceavtal.
Leverans den 18:e!
av Kluster
Vad är haken med denna privatleasing? Eller finns det någon ö.h.t?
av Lövet
Det blir oftast något dyrare än att köpa själv eftersom leasingräntan inte av avdragsgill.
av Kluster
Ok, tack för infon!

Visst är det så att V40 D2 manuell/automat (Powershift) är skattefri i 5 år?

Vad händer om man har angivit 2500 mil/år men märker att jag kommer inte över 1750 mil? Likaså tvärtom, kör jag över årlig körsträcka, hur regleras månadskostnaden då?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Japp V40 D2 manuell och automat räknas som miljöbil, gäller också Volvo V40 cross country D2 utan automat. V40 verkar vara den mest ekonomiska nya volvon att äga speciellt med D2 motor.
av HeavyMetal
Hej är ny här. :D

Jag tänkte beställa privatleasing som jag fått en offert på.

V40 T2 YourEdition Kinetic+Klimatpaket för 198900:-
+ Momentum.
+ Teknikpaket.
+ Reglerbart främre armstöd.
Totalt 221459:-
Månadskostnad leasing 3374:- i 36 mån.

Men om jag köper på avbetalning så får jag hosta upp 43-45000:- kontantinsats.
Med 5.3% ränta så hamnar jag på drygt 2500:- månad i 84 mån.
Samma paket som innan och får då fria vinterdäck till.

Nu till frågan, vilket val verkar bäst tycker ni och är det värt att lägga till 14000:- till en D2 istället ?
Skall tilläggas att jag kör mellan 1000-1500 mil om året Max.
av Tjocken
Kluster skrev:Ok, tack för infon!

Visst är det så att V40 D2 manuell/automat (Powershift) är skattefri i 5 år?

Vad händer om man har angivit 2500 mil/år men märker att jag kommer inte över 1750 mil? Likaså tvärtom, kör jag över årlig körsträcka, hur regleras månadskostnaden då?
Det som händer om du kör mer mil är att det blir straffavgift på 7 kronor milen och kör du mindre så får du tillbaka 4 kronor per mil som inte är kört upp till avtalet. Tilläggas bör väl att denna justering sker när du lämnar tillbaka bilen.

Jag har en V40 D2 automat your kinetic, klimatpaket med VOC. Den har jag visserligen haft nu i ett halvår, jag kastade in min gamla bil som första förhöjd hyra, 36000 (inget tvång utan gjorde det valfritt) och sen har jag årlig körsträcka på 2000 mil per år. Totalt kostar den mig nu i månaden 3082 med försäkring och service.
Tilläggas bör väl att jag har en försäkringspremie på 500 då jag bara är 20 år.

Har aldrig varit så nöjd med ett bilägande som jag är nu, smidigt som bara den.

Med garanterat restvärde är det lite speciellt, för säg att du har avtal på att köra 6000 mil på 3 år, men du kör bara 4500 mil. Alltså finns det möjlighet att få tillbaka ca 6000 kronor.
Men när du väljer ett garanterat restvärde så får du inte dom pengarna. Utan dom "får" ÅF istället.
Jag har valt att köra på uppskattat restvärde vilket va 50% av nybilspriset. Jag tror inte det är någon omöjlighet att klara av. Är man bara lite försiktig med bilen så klarar man det liksom. V40 tror jag kommer ha ett bra andrahandsvärde då det är en väldigt bra "stadsbil" till alla Svensson mammor där ute som vill ha en snygg bil liksom! ;-)

Garanterat restvärde är ju heller ingen trygghet i att man kan lämna tillbaka en bil full med stora repor och bucklor liksom. Utan den ska vara i dukligt skick som jag förstod det på min säljare.

Denna info är det jag sitter på och är mitt avtal. Sen kan man nog fixa till andra avtal och så liksom. Men jag är nöjd med mitt!
Användarvisningsbild
av ErikV40
Alla ni som kikar på Privatleasing ska kolla på Volvo Inclusive Billån. Just nu får ni även där fri service, fri försäkring och vinterdäck (gick dock ut nu i början av april hos många ÅF).

För mig som kör något längre än 2500mil/år så tjänar jag på att ta billån istället.
Har beställt en
D2 automat
Momentum
Teknpkt II
VOC
Tonande rutor... osv.

261000:- Månadskostnad 3050kr:- (0:- service, 0:- Försäk + vinterdäck)
Får även dra av räntor i deklarationen då.

Det är service på mindre ort, lå[…]

Jag testadeatt att trycka i lite mer gas, hjä[…]

Sätta en slang på avtappningen i block[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&[…]