Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Det finns alltså ingen information om någon ny VEA-motor?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Om man beställer en S80 Executive som nog ingen gör i Sverige, så sitter det 18" som standard. Vill man ha en mindre 17" tar dom 10 tkr extra. :roll:

Tycker också att det är väldigt skral information om MY15, vid den här tiden kunde förra året kunde man konfigurera MY14.
Användarvisningsbild
av na96gen
simonhalmstad skrev:Tycker också att det är väldigt skral information om MY15,
Beror nog tyvärr att det är väldigt få uppdateringar på MY15, förutom ORC och Sport Edition till 70 bilarna.
Var in på öppet helgen igår, då sa säljaren som varit på MY15 utb i veckan att till hösten skulle det komma VEA motorer med AWD. Ställer mig frågande till det då Volvo vid flera tillfällen sagt att det kommer med ny XC90 och senare modeller, inte de befintliga.
Men de kanske har ändrat sig.. *hoppas*
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Okej intressant, då betyder det att dom kanske kommer med AWD till vea till produktionsvecka 46, första bilarna levereras kring årsskiftet 14-15, så då blir det nog till MY15B och sen kommer XC90 som MY16.

Gissar på att vea med awd bara kommer till 60/40-serien, då V70/XC70/S80 inte har så långt kvar av livscykeln. Men jag ser det inte som något akut behov att det måste komma awd till Vea, dom gamla 5-cyl motorerna med awd fungerar mycket bra tycker jag. Ser hellre en uppgradering av automatlådan där, med den nya 8 stegade. :)
av Arkin
Från Facebook;

Volvo Personbilar Sverige, Vi kommer att påbörja släppet av modellår 2015 i Bygg Din Volvo från och med mitten av maj.
Alla modeller/kombinationer kommer inte vara med från början utan släppas löpande fram till början av juni.

Mvh Volvo Personbilar Sverige
av JohnB
Jag pratade med en säljare senast i fredags och plågade honom på information gällande XC60 med vea och AWD och enligt honom skulle det inte komma på denna generation XC60. Mekanikerna hade nyligen varit på mekkurs gällande MY15 och den information de hade fått innehöll ingenting om VEA med AWD. Det kan iofs vara så att han ville kränga en MY14 D4 AWD BE till mig men när jag ville ha en offert på det så var MY14 slutsåld så då fanns det ju ingen anledning att hålla på information tycker jag. Jag kommer iaf inte att köpa den gamla drivlinan då jag tycker lådan är för långsam och motorn för törstig för att motivera kostnaden. En XC60 D4 AWD med 6 stegade automaten är helt enkelt inte nästan 400kkr bättre än den S80 jag har idag. Min provkörning på ca 40 mil ganska normal blandad körning gav ett snitt enligt färddatorn på 0.75 och det är inte särskilt imponerande.

/John
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Arkin skrev:Från Facebook;

Volvo Personbilar Sverige, Vi kommer att påbörja släppet av modellår 2015 i Bygg Din Volvo från och med mitten av maj.
Alla modeller/kombinationer kommer inte vara med från början utan släppas löpande fram till början av juni.

Vad i hela Hisingen! :roll: Undrar varför dom uppdaterar den så sent, när dom redan slagit upp orderböckerna för MY15!
Användarvisningsbild
av Drfeelgood
Arkin skrev:Från Facebook;

Kan inte stämma för om man nu glider in på "Bygg din Volvo" så står där att det är för modellår 2014 men att det ska uppdateras till 2015 inom kort...
"Inom kort" känns inte som mitten av maj ??:-/
av Qualia
Kanske dyker upp något nytt..
Var inne hos Volvo återförsäljare idag..
Fanns inga VEA T6.
Däremot kan man beställa S60/V60 Limited Edtion Polestar.. för ca 640K.
Men jag var mest ute efter en T6 VEA.
Fanns väl många kvar av Polestar Edition för folk som punga ut ca 640k...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14

Inget hört om det tidigare. Börja med Vo[…]

Blond läder eller ej

Nu rätt många år senare kan man t[…]

Volvo 760 mätarhus

Förmodligen reostaten. På 740 är d[…]