Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swedbank
Tja, 855a sugen som man är, och hållt koll på blocket men inte hittat nått , så åkte man förbi lokala bilhandlaren, va ser jag? jo där står de en 855a å nästan glänser! stannar väl å kollar va detta är för något. Jo de va en GLE med sina 140galna hästar , manuell dessutsom!

Mörkgrön med sveriges fulaste inredning. Ni vet dendär ljusa beige.

Den såg fin ut förövrigt.

Men det jag ville komma till, är : hur är 93an? hade just den några sjukdomar?

Är 140hk för lite för denna stora kaross , så han knappt orkar någonting? å blir då väldigt törstig?
av Adamp
Har en Volvo 850 från -94 soppa ligger runt 0,9 på sommaren jag snitta 0,86 blandad, ca 1,0 stadskörning med vinterdäck. Allt handlar om den är bra omhändertagen det största problemet (enligt min uppfattning) är att kolla vevhuset så det är fritt och inte täppt annars kan packboxen mellan motor och låda smälla. Jag skulle på stå att 140hk är bra det är vid 90 km/h som min börja bli dryg så man för köra på läger växel (kan vara något som är lite dåligt på min vet ej). Vet ej om -93 har den tjockare vindrutan annars bruka de spricka lätt. Annars så är det det vanliga att kolla. Är rätt lätt mecka. Var vill de ha för den? hur är historien på den?
av swedbank
Adamp skrev:Har en Volvo 850 från -94 soppa ligger runt 0,9 på sommaren jag snitta 0,86 blandad, ca 1,0 stadskörning med vinterdäck. Allt handlar om den är bra omhändertagen det största problemet (enligt min uppfattning) är att kolla vevhuset så det är fritt och inte täppt annars kan packboxen mellan motor och låda smälla. Jag skulle på stå att 140hk är bra det är vid 90 km/h som min börja bli dryg så man för köra på läger växel (kan vara något som är lite dåligt på min vet ej). Vet ej om -93 har den tjockare vindrutan annars bruka de spricka lätt. Annars så är det det vanliga att kolla. Är rätt lätt mecka. Var vill de ha för den? hur är historien på den?
ahaa okej. Tack för din infomation! har lite mer info nu.

priset vet ja icke än. Då han som säljer bilarna var i verkstan å lagar upp en kundbil. Så jag fick prata med hans mamma lite.

Förutom att den ser fräsch ut å har den fula inredningen , är de 4 ägare pån nu , med firman. Bessad året ut.
Ska se om jag får tag i själva bilhandlarn imorgon, om han inte sätter ut lapp pån under dagen med pris +mer info.

Det jag kom på nu, är ju att det är 4bultat... Skulle va skönt med 5bultat. så man kan få på turbofälgarna/ R-fälgarna...
av swedbank
Lucif3r skrev:Inte svårt att byta till 5-bult, bara byta hjullager och bromsskivor.
neaj ifs. men lär väl gå på ett par tusenlappar ... e student jag:(
"Limp home mode" ?

Om den har adm så måste det väl v[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]

Volvo xc60 2012-

Hej Detta är min första gång h&aum[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]