NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av specos
Hej!

Vi kan inte vara de enda som har en V50, barnvagn och en hund. Hur har ni löst lastningen?

Den barnvagn vi har tar upp så pass mycket att det uppskattningsvis är 38 cm kvar till en hund. Det finns vissa burar som är 33 som kanske skulle fungera, men de är samtidigt lite låga. Skulle nog behöva ha en höjd på 50 cm.

Ett alternativ är ju lastgaller med avdelare, men då hoppar det upp på tusenlappar i kostnad samt att hela hundutrymmet blir just hundens (en bur brukar man kunna lasta lite bakom/framför.

Någon som har nån erfarenhet?
av nedro2
Har en v50 också

Jag kan säga att om du inte lägger tusenlappar så funkar de nog ej,
Har jätteproblem själv att få dessa saker att passa bak i bilen,

Kolla mim hundburarna, dom är dyra men dom är krocktestade och bra stabilitet... och finns lite att välja på ;P

Tror att lösningen är att kosta på sig :/
av VonArnim
Vi valde en barnvagn som blev liten när den fälldes ihop, på så vis fick vi in den bredvid hundburen. Brio sing tror jag vagnen hette.
av specos
Jo, vi har en Brio Smile (efterföljaren till Sing) och för att få in både chassi och liggdel i bagaget kan man inte lägga vagnen på högkant. Kvar för hundbur blir typ 37-38 cm på bredden. Har hittat en bur som är 33 cm som skulle fungera, men samtidigt är den lite låg på höjden...skulle nog vilja ha närmare 50 cm i höjd och denna är bara 40 cm.
DennisCA's Volvo 850 -97

Lyfte i dragkroksfästet, gick hur bra som he[…]

Oavsett drivmedel är Sverige en udda marknad […]

Hej! Tack för enastående inlägg p[…]

Glömde bort att jag skrivit detta, men fö[…]