- lör 05 apr 2014, 17:18
#853086
Har precis köpt en Volvo V70 2.5 SE -99års modell.
Pojken och jag skulle sanera bort förra ägare och vi städade även motorn (dumt), tog och sprayade på motortvätt och skrubbade försiktigt med en gammal diskborste uppe på själva motorblocket där det var som grisigast.
Sköljde av försiktigt med 2l vanligt kranvatten.
Efter detta verkar motorn bara gå på 4st cylindrar och hoppar verkligen fram när man försöker ta sig nån vart, verkar trots sina 177hhk totalt orkeslös om man inte har den uppe i varv men det är ju knappast en fungerande lösning.
Är detta jag kan fixa själv eller måste jag låta den bli bärgad till närmaste verkstad?
Tanken var ju att en ren och välskött bil kan hålla längre men detta visade sig vara fel kanske?
Tar tacksamt emot tips etc...och JA jag vet att jag kan noll om bilar och kanske borde tänkt efter först och inte försökt att laga ett fungerande system.
Lossat på en aluminium kåpa och kollat sladdarna som går ner där, alla påverkar motorns gång (när jag tar loss dom en och en) utan den sista dvs framifrån sett vänster cyllinder (längst bort från fördelarlocket).
Mvh och tack på förhand.
Pojken och jag skulle sanera bort förra ägare och vi städade även motorn (dumt), tog och sprayade på motortvätt och skrubbade försiktigt med en gammal diskborste uppe på själva motorblocket där det var som grisigast.
Sköljde av försiktigt med 2l vanligt kranvatten.
Efter detta verkar motorn bara gå på 4st cylindrar och hoppar verkligen fram när man försöker ta sig nån vart, verkar trots sina 177hhk totalt orkeslös om man inte har den uppe i varv men det är ju knappast en fungerande lösning.
Är detta jag kan fixa själv eller måste jag låta den bli bärgad till närmaste verkstad?
Tanken var ju att en ren och välskött bil kan hålla längre men detta visade sig vara fel kanske?
Tar tacksamt emot tips etc...och JA jag vet att jag kan noll om bilar och kanske borde tänkt efter först och inte försökt att laga ett fungerande system.
Lossat på en aluminium kåpa och kollat sladdarna som går ner där, alla påverkar motorns gång (när jag tar loss dom en och en) utan den sista dvs framifrån sett vänster cyllinder (längst bort från fördelarlocket).
Mvh och tack på förhand.