Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
XC70 sport skulle väl få polisbilschassit? Istället för den vanliga gungiga.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
I Min MY14 fanns sportpaketet vilket inte längre finns. Det bestod av sportchassi med nivåreglering, smidda Ymir 8x18 etc. Gissar att detta är något liknande. Plus lite plastbitar. Ser inte ut att vara några stora exteriöra ändringar iaf.
Användarvisningsbild
av Funk
Sport Edition innehåller bl.a aluminiumdekor i interiörer , unikt för varianten är att det är mer alu än vad som går att välja till som vanligt option. Allt krom är numera svart och bakluckan har fått en unik svart list som gör att luckan mer ser ut som V60/V40. Hela railsen är högblankt svarta...

/Thomas
av themack
Är den svarta en solid, metallic eller pearl?
Har en V70 -12 med 18" och väghållningen är att jämföra med hela havet stormar, ljusår sämre än en helt std V60 med dubbdäck som jag provade i veckan. Jag lääääängtar efter en 70 med väghållning utan att behöva bygga om hemma..
av para
Här är en bild på listen på bakluckan
Bilagor
image.jpg
image.jpg (103.57 KiB) Visad 469 gånger
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Den blir snyggt tror jag. Avgasrören ser lite mer intrigerande än på vanliga versionen. :)
av perhall
themack skrev:Är den svarta en solid, metallic eller pearl?
Har en V70 -12 med 18" och väghållningen är att jämföra med hela havet stormar, ljusår sämre än en helt std V60 med dubbdäck som jag provade i veckan. Jag lääääängtar efter en 70 med väghållning utan att behöva bygga om hemma..
Tyvärr tror jag inte V70 kommer göra dig glad, inte ens en R-design med 18" ligger särskilt mycket bättre på vägen än en med std-chassi och 16 eller 17 tum... men ännu värre är XC70. V70 är skapad för bekväm transport. Den är säker på vägen (klarar höga hastigheter i undanmanöverprov) men känns lätt vinglig.
PH
av perhall
themack skrev:Nya XC70 sport edition med polischassit är kanske strået värre...?
Den blir säkert jättebra. Men om man tycker att en V70 med 18" känns som hela havet stormar tycker jag att man ska kolla efter nån annan bil än V70/XC70 sport...
av themack
Är liksom lite låst till Volvo och behöver största bagaget, annars hade jag redan åkt V60R!

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]