Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av themack
Mycket sugen på nya V70 sport eller edition vad dom nu ska kalla den. Någon som har sett den i helfigur inte bara teaser bilderna?
Något nytt om VEA D5?
Ryktas om en variant av 60 färgen powerblå till V70, äntligen en snygg färg isf..
Någon?
av Linqid
themack skrev:Mycket sugen på nya V70 sport eller edition vad dom nu ska kalla den. Någon som har sett den i helfigur inte bara teaser bilderna?
Något nytt om VEA D5?
Ryktas om en variant av 60 färgen powerblå till V70, äntligen en snygg färg isf..
Någon?
Sport Edition ska vara det korrekta namnet om jag inte minns tokigt. Tyvärr inte sett något mer av den på nätet än vad som tidigare visats.

VEA D5 får 225 hk och 480 Nm, men man får anta att den inte kommer innan nya XC90 presenteras. Skulle den kommit till MY15 borde det ha viskats om det vid det här laget. Mekanisk AWD som tillval, om man ska tro senaste medåkningen av XC90 som diverse tidningar skrivit om.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ser ut som en ultra-uppdaterad Kinetic V70 ;) Nä men skämt å sido det är nog en välbehövlig uppdatering, tror att v70/xc70 sport kommer bli populära då det verkar som många här bland annat är för mycket krom på bilarna. :)
av Säljarn2000
V70 Sport bygger på Momentum, med ett pristillägg på ca 15-17'. Chassiet är det samma som var på R-Design.
Om du vill ha en skattebefriad D4e gäller 17" fälg, annars 18". På bilden är det väl 19".
av Droopy
sport edition brukar ju inte vara så upphetsande på V70, sist var det väl fälgar och någon spegelkåpa om jag mins rätt, inte mycket att jaga efter om man säger så.
av Säljarn2000
D4e är nya 4-cyl dieselmotorn på 181 hk, även kallad VEA.
Kommer ej ihåg hur slutrören såg ut, borde vara runda som R-Design eller lätt ovala.
Går ej att få som summum, m.a.o T6 AWD finns ej som Sport Edition.
Har för mig att Black Sapphire kommer på V70'n.
Användarvisningsbild
av daSea
Säljarn2000 skrev:V70 Sport bygger på Momentum, med ett pristillägg på ca 15-17'. Chassiet är det samma som var på R-Design.
Om du vill ha en skattebefriad D4e gäller 17" fälg, annars 18". På bilden är det väl 19".
Bilen på bilderna har fälgarna Titania 8 x 18"

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]