Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JE Jr
MrCooper skrev: Bilen motorbromsar själv men om du vill ha kraftigare motorbroms så är det perfekt, t ex om man kör i en nerförsbacke.
Håller helt med, man får en bättre känsla av kontroll tycker jag, men visst, är väl inte varje kilometer man använder dem. Men jag skulle lätt välja till dem.
av newbie1111
Synd man inte tänkte på detta innan, och det har inte funnits på volvos sida förrän typ nu vad jag sett.
Hade absolut vart kul att ha dessa!!
av newbie1111
Verkar väldigt uppskattat med paddlarna, en till fråga:
Man stör sig inte på dessa knappar, att de är i vägen och man kommer åt dem med handen/fingrarna av misstag när man styr, skall blinka mm?
av newbie1111
Vojje skrev:brukar du tuta istället för att blinka :wink:
Haha, nej :)
av Primus
Jag hade paddlar på min nyss återlämnade Passat. Jag använde dem relativt ofta. Inte minst för att "öka" motorbromsen. Men även i vissa andra situationer. Och självklart är de väldigt bra vid aktiv körning. Men det håller väl de flesta av på med vid ca 0,0001% av tiden i bilen så det kan man strunta i som argument för köp tycker jag.. :D

Det fanns dock en sak som gjorde de lite mer användbara i Passat jämfört med Volvo och det var växlindikatorn. Om man körde på 30, 40 och 50 vägar så var det bra att t.ex. se att lådan låg på 5:an medan man själv visst att vid minst pådrag behövs 4:an. Då kunde man peta i 4:an lite mer i tid om jag säger så. Även det mesta en "pryl". Även om jag aldrig tröttnade på't.. 8)
Bilen stannar men startar sedan igen

Jag tror du har alger i tanken. Bränslepumpen[…]

Värt att nämna, på Volvos sugmo[…]

Är lite grön när det kommer till de[…]

Bränsleledning Volvo 240

Då har du huvudpumprn bak vid tanken. Kom p&[…]