Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PFA
Håller med föregående talare. Att komma ner till 0,53 i blandad körning på D4/VEA automat tror jag dock är mycket svårt. Möjligen 0,7 under "bra förhållanden". Jag ligger runt 0,8 nu, men jag kör mycket korta sträckor just nu, dieselvärmare, 19", lagom på gasen...och 350 mil på mätaren. Men 0,8 tycker jag är bra för en så pass tung och hög bil med automat och 180-190 hk. Vore kul att få höra andras erfarenhet med D4/VEA automat.
Senast redigerad av 6 PFA, redigerad totalt 0 gång.
av kmi
Ligger på 0,74 efter 20 mil som er kørt rigtigt hårdt primært i stad.
Min fru kørte bilen hjem, da vi hentede den, der lå hun i snit straks under 0,5 (80 km/t)
Användarvisningsbild
av GustavB
Norbert skrev:
Micce1980 skrev:Känner du dig missnöjd så kolla runt om det finns någon XC60 på lager hos någon återförsäljare och kan fixa ett bra pris på den dessutom. Samt ha koll så att den verkligen går att du beställt går att avbeställa. :wink: Det lägre inköpspriset kan du ju använda istället för sänkt förbrukning med VEA. Bara en tanke.
Ja jag känner mig kluven att de har kört en falsk marknadsföring, borde det inte vara en bra anledning till att kunna få rabatt alt. avbeställa bilen?
Om nu bränsleåtgången är viktigt för dig borde du avbeställa! Då borde du inte kika på bilar av typen suv över huvudtaget. Köp en V60 Vea eller en Toyota Prius istället.
av Norbert
GustavB skrev:
Norbert skrev:
Micce1980 skrev:Känner du dig missnöjd så kolla runt om det finns någon XC60 på lager hos någon återförsäljare och kan fixa ett bra pris på den dessutom. Samt ha koll så att den verkligen går att du beställt går att avbeställa. :wink: Det lägre inköpspriset kan du ju använda istället för sänkt förbrukning med VEA. Bara en tanke.
Ja jag känner mig kluven att de har kört en falsk marknadsföring, borde det inte vara en bra anledning till att kunna få rabatt alt. avbeställa bilen?
Om nu bränsleåtgången är viktigt för dig borde du avbeställa! Då borde du inte kika på bilar av typen suv över huvudtaget. Köp en V60 Vea eller en Toyota Prius istället.
Självklart är bensinförbrukningen viktig, speciellt på en bil som volvo gör reklam för att den dricker så lite som det står på nätet och i alla deras papper, man går väl efter det som konsument. Uppfyller inte den det som de påstår så är det väl med andra ord falsk marknadsföring eller vad kallar man det annars?
av s6025t
Det finns nog inte en ny bil som verkligen drar det som står i reklam o uppgiven förbrukning det är antagligen likadant om du köper ett annat märke
Värdet är till för att någorlunda kunna jämföra med en liknande modell av annan tillverkare när man ska köpa bil
Möjligt det går o komma ner i uppgiven förbrukning om man stänger av luftkonditionering all onödig el vindstilla de minsta däcken o snikutrustad för att vara så lätt som möjligt när den certifieras
http://www.bilsvar.se/sv/A-O/Bransleforbrukning1/
http://www.bilsweden.se/publikationer/b ... liga-livet
Senast redigerad av 2 s6025t, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Phyxius
Finns ju inte en bil som drar det tillverkarna utlovar nu för tiden. Var det inte nån artikel i Aftonbladet nyss att det i snitt skiljer 25-30% mot av tillverkaren uppgiven förbrukning. Samma siffra för 10-12 år sedan var 2% om jag minns rätt. Allt är EU-körcykelns "fel".
Senast redigerad av 1 Phyxius, redigerad totalt 0 gånger.
av newbie1111
Tycker du skall behålla din beställning om det är en XC60 du vill ha.
För sin storlek är den absolut bränslesnål, och du kommer garanterat trivas med din nya bil.
Bränsleledning Volvo 240

Jag har skarvat i c:a 30 cm slang innan huvudpumpe[…]

Hej Passar XC70- fälgar från samma &ari[…]

Har fått id numret till Bränle regulato[…]

Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]