Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jurabergen
Hej!

Precis byttat in min gamla BMW mot en nyare Volvo. Blev Volvo V70 R design AFV -2011 (tillverkad november 2010).

Nu är jag lite rädd och har smått panik. Får man in en barnvagn? Väntar barn i juni.
Emmaljunga Super Nitro med mått ihopfälld - 93 cm lång, 57 cm bred och 56 cm hög.

Snälla någon stilla min panik då det var en jävligt fräsch bil annars med massor av utrustning!
Senast redigerad av 1 jurabergen, redigerad totalt 0 gånger.
av jurabergen
knut1955 skrev:Hei
Det går bra, bredde=1,15 (flatt gulv mellom hjulhus), dybde = 1,09 og høyden er 0,72 m.
Tack! Men är du säker? AFV har ju 15cm högre golv.
av jurabergen
tolare skrev:Det blir 57 cm högt så du har 1 cm till godo. :-)
FAN VA GOTT! Var jävligt rädd där ett tag. Du menar väl själva öppningen nu? Sen blir det ju högre där inne i bagaget?

Var kanske inte det smaraste köpet och köpa en sån här bil med AFV nu i efterhand pga 14cm högre lastutrymme. Men den kommer väl funka ok som familjebil hoppas jag.
av qsecofr
jurabergen skrev:Visst går det att fälla baksätet med? Det är väl inte annorlunda bara för det är AFV?
Jadå, det går att fälla som vanligt. Jag har en afv my11 själv.
av jurabergen
qsecofr skrev:
jurabergen skrev:Visst går det att fälla baksätet med? Det är väl inte annorlunda bara för det är AFV?
Okej, bra! Skönt o höra! Skulle du vilja vara en ängel och mäta höjden vid lastöppningen?

Ska hämta min "nya" bil imorgon. Skulle inte barnvagnen komma in (måste vara minst 56cm), så får jag häva bilköpet.
av qsecofr
jurabergen skrev:
qsecofr skrev:
Okej, bra! Skönt o höra! Skulle du vilja vara en ängel och mäta höjden vid lastöppningen?

Ska hämta min "nya" bil imorgon. Skulle inte barnvagnen komma in (måste vara minst 56cm), så får jag häva bilköpet.
Jag får det till knappt 58cm.

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]