Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Spid3r
Ska snart ta emot en XC60 (tillbaka efter Audi åren :))...undrar följande:
1. Några som har några bra idéer om hur man ska skydda instegslisterna (har två små grabbar som skall in och ut och vet hur listerna ser ut nu)?
2. Samma anledning...baksätesskydd, alternativ till Volvos original, vill helst inte betala 2200kr.
Tacksam för alla svar.
av newbie1111
Zera skrev:Ska snart ta emot en XC60 (tillbaka efter Audi åren :))...undrar följande:
1. Några som har några bra idéer om hur man ska skydda instegslisterna (har två små grabbar som skall in och ut och vet hur listerna ser ut nu)?
2. Samma anledning...baksätesskydd, alternativ till Volvos original, vill helst inte betala 2200kr.
Tacksam för alla svar.
Grattis till en fin och bra bil!
Är det ljus eller mörk inredning du kommer ha?
Skinn eller tyg?
av Schtan
Hej,

Jag har plastat listerna med en stark genomskinlig plast, om det är den lackade delen innanför dörrlisten du menar.

När våra barn var små köpte vi hundskydd på Biltema tror jag det var. Sedan tog vi hål för säkerhetsbältena. Det satt bra!

Sune
av Droopy
Zera skrev:Ska snart ta emot en XC60 (tillbaka efter Audi åren :))...undrar följande:
Tacksam för alla svar.

Använd bilen istället, ska man hålla på och titta på alla småsaker hela tiden blir man ju bara less, se den som en brukskärra som endå ska bytas ut nångång.

vill du absolut skydda instegsliser iaf så fins det plastfilm som taxi använder, kan köpas på valfri glasfirma.
Användarvisningsbild
av GustavB
Droopy skrev:
Tacksam för alla svar.

Använd bilen istället, ska man hålla på och titta på alla småsaker hela tiden blir man ju bara less, se den som en brukskärra som endå ska bytas ut nångång.

vill du absolut skydda instegsliser iaf så fins det plastfilm som taxi använder, kan köpas på valfri glasfirma.

Håller med. Man köper ju grejerna för att de ska användas....
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Hmm.. beror ju på lite, en V70 momentum kan man ha som brukis och inte va så noga med dom finns det ju en hel drös av. Själv försöker jag va pedantisk med min V70N av sista årsmodellen då jag tänker att den kan bli en fin samlarbil såsmåningom! :)
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har lärt 2 -åringen (3 om 1 vecka) att sätta sig på listen och lyfta på fötterna.. Jag tar av hennes skor/stövlar, sen klättrar hon upp i stolen. :D
Det är också ett sätt.. hehe.
av Mwi
Det är ju bara en bil, ingen altartavla. Använd bilen tillsammans med familjen och var glad istället för att bekymra dig.
Användarvisningsbild
av joel80
Det är roligare att använda en hel och ren bil.. Det behöver inte gå till överdrift.. men kan man skydda den med enkla medel tycker jag man ska få kunna göra det utan att bli anklagad för att vara sin egen lilla sektledare.
Användarvisningsbild
av bjornw
Den transparanta plastfilmen finns på Biltema också, till ok pengar.
Det är dock svårt att få dit den helt utan bubblor och veck eftersom trösklarna har sin form. Funkar bra som skydd dock.
Det går också med transparant åldersbeständig tejp tänkt till tätskickt i hus. Den är ännu billigare och lite lättare att handskas med än iaf Biltemas plast.
Skinnklädseln har hållt bra, har bara torkat och tvättat den regelbundet utan speciellt skydd.
Martins S90-98

På vilket sätt har den gått vidar[…]

Idag fick jag samtal av min mor att hennes front b[…]

Fälgar till V70- 2015 (diesel)

Fälgar från nyare Volvo (SPA) eller f&a[…]

B230F går fett

Det är relativt vanligt att bränsletryck[…]