perhall skrev:Mycket dyrt.
Jag har haft tre V70II, tycker inte att R-Design är nämnvärt roligare att köra. Har haft nästan 100 bilar av olika typ inkl Audi S6, S4 Merca SL500 etc. och tycker inte att R-Designpaketet gör något mer än estetisk skillnad. Bilen är bekväm, rymlig och sävlig. Det gäller f ö även BMW 5-serie som ju av en del ses som en sportig bil (enligt mig helt fel). Men visst ser R-Design roligare ut än en Momentum, Summum eller Ocean Race. Det kan dock inte rättfärdiga att lägga så mycket pengar på en bil som gått 16 000 mil och ganska snart ska in på en stor service. I de allra flesta fall sätter 16 000 mil sina spår och det är snart dags för (förutom stor service) nya stötdämpare (som ju är dyrare med R-Design) och kanske, beroende på hur bilen är körd, ny koppling, ny vindruta, nya hjullager... sen när den gått 20 000 mil+ vill ingen betala mer än 90-100 000 för den...
PH
Lägger till lite info.
Har själv erfarenhet att bilar som rullat runt 16000 mil har en liten dip = mycket som går sönder och behöver bytas. Precis som Perhall skriver.
Skulle nog hellre ta en bil som gått en bit över 20.000 mil så alla slit delar är nya på den.
Eller en som gått under 10.000 mil.
Lite lustigt att en bil som troligen fått massor av saker byt, värderas lägre.
Fick lägga på min ca 30.000kr mellan milen 18-22 tusen mil.
Sen har bilen gått fint igen. Hoppas den fortsätter med det nu
Lycka till med bil köpandet.
Med vänlig hälsning,
Andis