Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FRONZZO
Hej, har sökt massa men inte fått något svar så testar nu här. Jag har en v70 -99. När jag kör över gupp eller svänger kraftigt så lixom klonkar det bakifrån. Både när jag sväger höger och vänster. Vad kan detta bero på? Något med fjädrarna? Förövrigt så låter det inget om man gungar på bilen när den står still.
Användarvisningsbild
av Nexus
svårt se om du inte lossar inte golv luckan i bagaget helt. Sitter bara med 2 skruvar om jag inte minns fel
av FRONZZO
Kollade på det idag. Vet inte hur man bifogar bilder men det går ju upp en gänga i mitten av fjäderbensfästet (antar att det är fjäderbenet) och på höger sida satt den "bara" med en vanlig mutter. och på vänster sida satt den med en mutter (som jag inte vet vad den heter) med den har lixom långt huvud och så satt det en vanlig mutter över den.
Och efter lite letande så hittade jag den saknade muttern i däckutrymmet. Men behöver jag hissa upp bilen om jag ska lossa muttern som sitter i mitten av fjäderbensfästet? eller håller dom som sitter på sidorna upp bilen? :D

Ja precis! Och visst är det väl kapslat[…]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skalet[…]

Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?