Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av timebandit
bdfisk skrev:Går det att komma åt och läsa felkoder på dieselvärmaren genom VIDA?
Ja, självklart.
av M52TU
Ted68 skrev:
M52TU skrev:
SA4AQS skrev:http://www.microsoft.com/sv-SE/download ... px?id=3702 Kanske kan vara ett gratis Windows alternativ till WMvare :wink:

Kräver speciellt stöd för virtualisering i processorn, som iofs är ganska vanligt idag.

VMware är gratis för privatpersoner.
Är det verkligen gratis för privatpersoner? Hittar bara nån trial på deras sida.
VMware player är gratis för privatpersoner.
http://www.vmware.com/se/products/player/faqs.html
av Jämte
matte75 skrev:Har försökt mig på att installera Vida 2012D på en annan dator idag.
Installationen verkade gåbra och programmet startar upp som det ska men när man ska välja bilprofil så är det bara en tom ruta med ett rött kryss i under kommunikationsverktyg.
Bifogar en bild hur det ser ut.

Bild

Vad kan jag ha gjort för fel?

Har Internet explorer 8 och Windows 7 Ultimate.
Hejsan
Jag har samma problem med rött kryss i kommunikationsverktyg, som någon skrev att det inte funkar med framework 4.5.1 och W8. Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig hur man avinstallerar och lägger in 3.5.1 - enligt en som säljer datorer är det omöjligt att ta bort från W8?
Jag har senaste Java på denna installerat.

Dator 2
Denna dator har för lite RAM ( 1GB ) och Vista Premium , jag har beställt mera minne ( 4 GB ). Min fråga är vad jag bör göra med denna för att ev. få det att funka.
Tex, går det att köra på Vista Premium eller behöver jag W7?

Mitt Vida är 2013A
Jag blir väldigt glad om någon vänlig själ kan hjälpa mig att få allt att funka på någon av mina datorer, för jag har liksom kört fast - mina datakunskaper är begränsade .
Användarvisningsbild
av Fraden
Jaha.
Då har min dice slutat att fungera.

Har inte använt det på ett par månader.
Firmware status blinkar grönt.
Får ingen kontakt med datorn.
Har provat med 3st andra usbkablar.

Har någon något annat tips?
Har inte uppdaterat något firmware heller.
Användarvisningsbild
av Ted68
M52TU skrev:
Ted68 skrev:
M52TU skrev:

Kräver speciellt stöd för virtualisering i processorn, som iofs är ganska vanligt idag.

VMware är gratis för privatpersoner.
Är det verkligen gratis för privatpersoner? Hittar bara nån trial på deras sida.
VMware player är gratis för privatpersoner.
http://www.vmware.com/se/products/player/faqs.html
Tackar, visste inte att man kunde skapa virtuella maskiner i player
Användarvisningsbild
av Fisch
Har precis införskaffat mig en dice med tillhörande vida 2013A.

Men var tusan raderar man felkoderna? Jag var in på delivery-tabben men där fanns ingen knapp. Någon som kan vara vänlig och bistå med en skärmdump eller beskrivning? 8)
av Tobbz
Har haft problem med min dice att den kopplar ner hela tiden, så jag skruvade upp och kikade runt lite.
Vad har komponenten som är vit upp till vänster för uppgift ? Den hade nämligen släppt från kortet :D

Bild

Svar till mig själv, det är ett signalrelä som sköter usb delen, så kanske därför den har varit lite tjurig.

Dock får jag inte ihop det med bilen igen. Kör jag dice diagnostic så får jag upp PassThruIoct1 (READ VBATT) failed:7.
Vad innebär det ?
  • 1
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 241

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]